Home | Wiadomości | 10-lecie GF | Omówienie ankiety rocznicowej: opinie Czytelników (cz.3)

Omówienie ankiety rocznicowej: opinie Czytelników (cz.3)
Ten tekst przeczytasz w 5 minut

GamesFanatic10L_2Pora na ostatnią część cyklu. Tym razem skupię się na Waszych komentarzach i wolnych wnioskach, których zebrało się całe mnóstwo. Podzielę je na kategorię i spróbuję odnieść się do każdej, po wcześniejszym zasięgnięciu opinii pozostałej części Redakcji GF. Poniższy tekst możecie zatem traktować, jako oficjalną odpowiedź Redakcji na Wasze postulaty.

1. Całuski, cukiereczki, ciasteczka :) – Co tu dużo mówić, tych było najwięcej i bardzo za nie dziękujemy :) Cieszymy się, że serwis podoba się i jest dla Was ważnym miejscem w sieci. Zauważacie i doceniacie poprawę działania GF po naszym renesansie we wrześniu zeszłego roku.

Pozwólcie, że zacytuję kilka wybranych wypowiedzi:

„Cenię sobie u Was kulturę wypowiedzi, nie szukanie sensacji i, ogółem, poważne podejście do wykonywanej pracy. Uważam Was za najlepszy, najbardziej opiniotwórczy spośród polskich portali planszówkowych.”

„Stworzyliście przebogaty katalog gier planszowych. Wasze artykuły czytam z ogromną przyjemnością. Dziękuję, że jesteście :)”

„Robicie świetną robotę. Tylko tyle i aż tyle :)”

Żeby nie było tak słodko, interesujący głos krytyki:

„Jeśli Games Fanatic byłby planszówką to byłby Carcassone albo Dominionem. A ja wolę Ascension, Puppet Wars albo Grid. Dziesięć lat temu w GF siedzieli kolesie z jajami. Dzisiaj recenzje piszą dziewczynki w różowych sukienkach. Z kokardami.”

Nasz komentarz? Tak, my też chcielibyśmy, żeby Nataniel, Pancho, Ja_n, Bazik, Mst, Don Simon i pozostali 'Ojce Założyciele’ pisywali częściej (lub chociaż w ogóle pisywali…). Ależ mielibyśmy wówczas niesamowicie silną ekipę: kolesie z jajami + dziewczynki z kokardami = ekipa niepokonana na wszelkich polach planszówkowego pisania! Nieprawdaż? :)

2. Więcej recenzji starszych gier – Powtarzający się wątek stanowiły recenzje tytułów starszych i przypominanie ciekawych felietonów. Pamiętajcie, że starsze gry są często obecne w naszej bazie, dzięki recenzjom z serwisu gry-planszowe.pl, z którym GamesFanatic połączył się, i którego jest kontynuatorem. Zapewne gry znajdujące się na rynku już jakiś czas także będą recenzowane, aczkolwiek sami widzicie z pewnością, że liczba premier rośnie w zastraszającym tempie, i to właśnie te nowe gry są tymi, które rozpalają wyobraźnię tak Waszą, jak i naszą. Co do felietonów – przypominanie starszych to jedno, ale przede wszystkim chcielibyśmy zaoferować Wam więcej nowych, także okołoplanszówkowych. Popracujemy nad tym.

3. Logo i nowy layout… – …czyli zmiany graficzne w naszym serwisie. Zacznijmy od loga: niektórym podoba się nowe, inni przywiązali się jednak do starego. Wierzcie nam, że w redakcji zawzięcie dyskutowaliśmy kwestie samej zmiany, jak i propozycje nowego. Zdecydowana większość z nas przychylała się ku nowemu wzorowi i osobiście myślę, że to był dobry wybór. Taka zmiana zawsze jest rzeczą trudną, traci się nieco na rozpoznawalności, ale myślę że dla 'supermanowo’ kojarzącego się znaku warto było jej dokonać. Co do układu strony – niektórym podoba się kolorystyka i bogactwo treści, inni wskazują z kolei na przeładowanie ową treścią. Co możemy obiecać, to na pewno wzięcie pod uwagę wszystkich głosów i dalsze poprawki, choć w dłuższej perspektywie czasowej.

W tym miejscu warto przywołać także jeden z głosów: „Naprawdę nie rozumiem czemu tak mocno trzymacie się nazwy gamesfanatic. „Fanatyk” to w moim rozumieniu słowo ze wszech miar nacechowane pejoratywnie. Fanatyk to ktoś kto podchodzi o tematu bezkrytycznie, ktoś od którego zazwyczaj chcemy trzymać się z daleka. Macie dostępny wspaniały adres www.gry-planszowe.pl, z którego ja zawsze korzystam wchodząc na waszą stronę, który po prostu mówi o.. grach planszowych. O rozrywce która jest gimnastyką umysłową (zazwyczaj), łączy ludzi, sprawia że rodzina spędza razem czas. nie odstraszajmy ludzi słowem „fanatyzm”.”

No cóż. Przyznaję, w tej opinii jest nieco racji, choć mnie osobiście w naszym mianie bardziej niż 'fanatyczność’ uwiera trochę jej anglojęzyczność. Ewentualna zmiana NAZWY serwisu to jednak bardzo poważna i arcytrudna kwestia. Co by nie mówić, nazwa GamesFanatic od dawna obecna jest w świadomości przynajmniej kilku tysięcy miłośników planszówek, pojawiała i pojawia się w mediach, na pudełkach gier… Zwykle zmiana taka praktykowana jest albo w sytuacji, gdy dany podmiot uciec chce od jakiejś niechlubnej konotacji (niczego niechlubnego na swoim koncie nie mamy, stąd i nie ma od czego uciekać w nową nazwę), albo dla lepszego dostosowania do wymogów rynku. To ostatnie wykorzystują duże, międzynarodowe koncerny (przykład: zmiana naszej krajowej Idei na Orange, czy Ery na T-Mobile). Aby w powszechnej świadomości w miarę bezboleśnie zamienić Erę na T-Mobile trzeba potężnych środków i przemyślanej kampanii. Oczywiście w planszówkowym światku zmiana nazwy serwisu wymaga nakładów i starań odpowiednio mniejszych, ale też i nasze możliwości są w tym względzie umiarkowane, nieporównywalne z koncernami. Zostajemy więc przy starym, dobrze ugruntowanym i rozpoznawalnym GamesFanatic – nazwie może i kojarzącej się 'fanatycznie’, ale też – jak zauważyliśmy w naszej wewnętrznej, redakcyjnej dyskusji – znacznie bardziej wyrazistej, niż wszelkie wariacje terminu „gry planszowe”, których przecież jest już w sieci obecnych bardzo dużo.

Zresztą pamiętajcie, że GamesFanatic powstawało w czasach, gdy miłośników planszówek postrzegano właśnie jako fanatyków, i to wcale niekoniecznie zupełnie niegroźnych ;)

4. Opinie innych redaktorów w recenzji – W wielu komentarzach prosiliście o powrót krótkich opinii innych redaktorów w recenzjach. Owszem, to bardzo fajna sprawa, i na pewno będziemy starać się, aby takowe się pojawiały w miarę możliwości. Problem w tym, że planszówki – jak każdy rozwijający rynek – mocno się fragmentaryzuje. Były czasy, że wszyscy czytali te same książki, słuchali tej samej muzyki, spotykali się na tych samych koncertach i… grali w te same gry. Niezwykle bogata oferta w każdym z aspektów świata rozrywki zepchnęła te czasy w niebyt. Każdy z nas posiada już swoją określoną niszę i gra głównie w tytuły jednego rodzaju. Poza tymi największymi hitami, trudno tak naprawdę znaleźć wspólną platformę gier, w które gramy wszyscy. Drugą przyczyną trudności w tym zakresie jest fakt, że często recenzujemy gry mało znane/dostępne w kraju w kilku zaledwie egzemplarzach (zwłaszcza mniej znane tytuły, debiutujące krótko po Essen), i po prostu nie jest możliwe przegranie ich razem, w redakcyjnym gronie, zwłaszcza, że redakcja rozrzucona jest po Polsce od morza aż po góry.

5. Wideorecenzje – no właśnie… Dostrzegamy galopującą popularność wideorecenzji, dość mocno przywiązaliśmy się jednak do słowa pisanego. Osobiście mam wrażenie, że ta forma pozwala prezentować bardziej przemyślane i spójne opinie, tezy czy spostrzeżenia. A Wy co sądzicie? Wyżej cenicie sobie recenzje pisane, czy może jednak łatwiej trafia do Was forma klipu?

Jaką formę recenzji preferujecie?

 
pollcode.com free polls

Nie jest też tak, że zamykamy się na klipy zupełnie. Przecież partnerem GF jest serwis Board Game Girl, w którym znajdziecie wiele wideorecenzji, profesjonalnie nakręconych i ciekawie zmontowanych. Ponadto w Redakcji przedyskutowujemy właśnie pewien nowatorski pomysł na klipy, chętnie także wysłuchamy Waszych propozycji. Jeśli macie interesujący, niebanalny pomysł na materiał wideo poświęcony planszówkom, piszcie do nas śmiało. Kto wie, może zadebiutujecie z nim właśnie na GF? :)

6. Inne wątki:

– system powiązań gier, na zasadzie „podoba się X – sprawdź grę Y, bo jest podobna” –  niemożliwe z przyczyn technicznych. Teoretycznie moglibyśmy robić to ręcznie, ale przy naszej bazie gier takie polecanki ograniczałyby się do tych tytułów, które pamiętamy, a przecież chodzi właśnie o polecenie gier mniej znanych.

– więcej zdjęć w recenzjach – da się załatwić ;)

top 10 gier recenzentów – ciekawa sprawa. Dobry pomysł na cykl artykułów, felietonów o naszych upodobaniach. Choć materiałów tego typu jest w planszówkowej blogosferze relatywnie sporo, niewykluczone że i my (przynajmniej niektórzy z nas) zdecydują się na podobne teksty.

– szybkość działania strony – zrobiliśmy w tej kwestii właściwie wszystko, co w naszej mocy. Odczuwamy poprawę, mamy nadzieję, że Wy też :)

– powiązanie recenzji poszczególnych tytułów z ich wątkami na forum –  no cóż, ściślejsze związanie GF z forum to nasze marzenie, ale z powodów technicznych wciąż  bardzo odległe. Co możemy faktycznie zrobić w tym momencie, to wrzucić do stopki odnośnik do tematu na forum. Tyle. No i w najbliższym czasie nieco bardziej zaakcentujemy powiązanie forum z nami, ale o tym jeszcze będzie okazja wspomnieć w osobnym wpisie.

– wersja papierowa GF – ech, mając w pamięci los ŚGP, z którym przecież wielu z nas było związanych, na razie ograniczymy się do wersji internetowej ;)

No to by było na tyle. Jeśli macie jeszcze jakieś spostrzeżenia i uwagi – piszcie, komentujcie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings