Home / Wiadomości / Aktualności / Instrukcja Drako

Instrukcja Drako

Ze strony wydawnictwa REBEL.pl można już pobrać instrukcję do nowej gry Adama Kałuży, pod tytułem Drako.

Drako to gra, w której jeden z graczy wciela się w krasnoludów a drugi w młodego, złapanego w pułapkę smoka. Trzej łowcy mają za zadanie zabić bestię zanim ta zdąży się uwolnić.

Liczba graczy: 2 osoby
Czas gry: ok. 30 min.
Wiek graczy: min. 8 lat
Premiera: jesień 2011
[ Opis na BGG ]

Instrukcja do pobrania tutaj:
http://www.rebel.pl/repository/files/instrukcje/Drako_PL.pdf [25MB]

11 komentarzy

  1. efkon

    Aż się prosi o dodatki. Elfy, orki, gobliny, bestie, demony. Lepiej nawet: edycja LCG i battlepacki jak do WH:I z opcją do własnego montażu. sic! Kiedy preorder? :)

  2. ozy

    …i Krewetki! Tfu, Krakeny. :)

    Wydanie na prawdę zapowiada się pięknie, gratuluję.

    Polska znów na Essen stratuje zagranicę. :)

  3. efkon

    Przede wszystkim świetnie opisane zasady. Przejrzyście zrozumiale, no idealnie po prostu. Tutaj gratulacje i wyrazy uznania należą się autorowi tekstów. Bez przesady mogę powiedzieć, że instrukcja najlepsza jaką do tej pory czytałem.

  4. Draco

    @efkon – niestety nie mogę się z Tobą zgodzić. Reguły gry folko napisał bardzo dobrze, ale instrukcja zawiera kilka błędów. Uwaga, wymieniam:
    str. 1, wiersz 11 – przed słowem „Morin” brakuje przecinka. Bez niego Morin staje się nazwą własną piwa a nie imieniem krasnoluda.
    str. 1, wiersze 7 i 14 – nie wiem, co oznaczają wyrażenia „granice dolinki” i „skraj doliny”. Granicami doliny są linie grzbietowe, czyli hen poza planszą. Proponuję zmienić to niefortunne wyrażenie na „stoki”. W drugim przypadku proponuję użyć wyrażenia „skraj dna doliny”. Moje obiekcje budzi samo użycie słowa „dolina”. Plansza przedstawia raczej zapadlisko krasowe, gdyż nie ma wylotu z powierzchniowym odpływem wody, prawda folko?
    str. 6 – dla jasności przydałoby się ujednolicić zapisy dotyczące obrony smoka przed atakami. Proponuję zastąpienie nieścisłe zdania „Atak można zablokować kartą obrony” na „Smok może zablokować atak krasnoluda kartą obrony”.
    str. 8 – podobnie jak wyżej zdania „Atak można zablokować kartą obrony” proponuję zamienić na „Krasnolud może zablokować atak smoka kartą obrony”.
    str. 12, wiersz 10 – Silnie naderwane skrzydło nie ma siły nośnej, więc proponuję zrezygnować ze słowa „silnie”.
    str. 12, wiersz 16 – jest „Morim” winno być „Morin”.

  5. Sasannka

    Dziękuję za uwagi, wprowadzimy stosowne korekty, przy czym raczej nie użyjemy określenia „zapadlisko krasowe” w fabularyzowanym wstępie ;D

  6. Rozumiem że tu termin dolina został użyty w znaczeniu potocznym, jako tzw. wielka dziura w ziemi ;) Rozumiem też Draco i jego zawodowe zboczenie ;)

  7. efkon

    @Draco – przyznaję – nie czytałem. Ale wiem kto pisał. Nie folko dodam ;)

  8. Folko

    Tak, instrukcję pisał Nataniel. Świetnie mu to wyszło. Swoją drogą Artur ma wprawę w instrukcjach, jeśli się nie mylę, to pierwszy raz robiło to przy Neuroshimie…
    Co do samej instrukcji, to tak jak napisała Sasanka, to jeszcze nie „drukowana” wersja, więc jest czas i miejsce na poprawki.

  9. efkon

    Dodam jeszcze, że udało mi się przetestować podczas ostatniej Awangardy. Nataniel wspominał, że sporo pracy włożyliście w zrównoważenie kart obu stron. Myślę że to się świetnie udało. Smok przeżył – jednej rany brakło. A było blisko. Podoba mi się oprawa graficzna, są figurki i jest super :)
    Inna sprawa: Ciekawi mnie ile gier jest już zrobionych na planszy od Settlers of Catan? Twilight imperium, Neuroshima Hex, teraz Draco :)

  10. Folko

    Większość wojennych… bo rozmiar nie ma znaczenia ;-)

  11. Ja bym chciał taką geekowa instrukcję i niech tam będzie napisane „zapadlisko krasowe (gdyż nie ma wylotu z powierzchniowym odpływem wody, prawda folko?)” bo mnie to powaliło :)

    W końcu to jest gra Drako, więc niech Draco ma swój udział :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*