Home / Wiadomości / Patronaty / 4 dni z wyobraźnią w centrum Warszawy – Avangarda 9!

4 dni z wyobraźnią w centrum Warszawy – Avangarda 9!

Avangarda-9-_bn41878Już w tym tygodniu, od 7 do 10 sierpnia, w samym centrum stolicy, zapanuje iście fantastyczna atmosfera.

Dosłownie. Stanie się tak za sprawą odbywającego się na terenie Kampusu Głównego Politechniki Warszawskiej przy Placu Politechniki Międzynarodowego Konwentu Miłośników Fantastyki AVANGARDA. Games Fanatic jest patronem medialnym imprezy! Szczególnie zapraszamy na sobotę, kiedy to odbędzie się prelekcyjny blok poświęcony planszówkom w Instytucie Środowiska. Przez cały czas trwania konwentu czynny będzie także całodobowy Games Room!

To już 9 odsłona tego wydarzenia – jednego z największych i najważniejszych w kraju zlotu miłośników rozległego segmentu popkultury związanego z wyobraźnią.

Zdaniem organizatorów, Avangarda to dobra okazja do zapoznania się z alternatywnymi możliwościami spędzania wolnego czasu, poszerzenia w przyjemny sposób swojej wiedzy, czy po prostu spotkania ciekawych ludzi. Jak powiedział nam Marcin Wroński, koordynator główny przedsięwzięcia: „Avangardę może odwiedzić dosłownie każdy. Już od kilku lat obserwujemy z wielką przyjemnością całe rodziny przychodzące na Konwent, rodziców chcących spędzić czas z dziećmi w nieco bardziej interaktywny sposób, czy zaszczepić swoim maluchom ciekawe hobby. Avangarda daje w tym zakresie szeroki wachlarz możliwości – można pograć w planszówki, zaopatrzyć się w rozmaite gadżety, gry i książki, spotkać z pisarzami czy naukowcami. Program liczy sobie ponad 700 godzin atrakcji, każdy z 4 dni Avangardy staramy się zorganizować tak, żeby nie było możliwości na nudę. Jest to zlot fanów fantastyki tylko z nazwy, w rzeczywistości staramy się, żeby dobrze bawili się wszyscy uczestnicy, zwłaszcza chcący dopiero zacząć swoją przygodę z wyobraźnią – wystarczy odrobina otwartości na nowe możliwości spędzenia wolnego czasu, nierzadko uruchamiające szare komórki i ośrodki kreatywności”.

W trakcie Avangardy 9 będzie można wziąć bezpłatny udział w wydarzeniach ulokowanych w Gmachu Głównym Politechniki: Dniach Nauki i Targach Popkultury. Pierwsze to seria popularnonaukowych wykładów prowadzonych przez wybitnych polskich badaczy z różnych obszarów – od socjologii przez literaturoznawstwo po cybernetykę. Już w ubiegłym roku, zarówno ważne dla nauki nazwiska jak i tematyka prezentacji, zgromadziły pełne sale złaknionych wiedzy słuchaczy. Na stoiskach wystawców będzie można zaopatrzyć się w rozmaite dobra – szydełkowe maskotki, ciekawe koszulki, akcesoria do gier i same gry a także książki w największej w kraju fantastycznej księgarni. Rozmaite produkty bynajmniej nie tylko dla hobbystów, po atrakcyjnych, konwentowych, cenach.
Osoby, chcące spędzić nieco więcej czasu na Konwencie, będą mogły po zarejestrowaniu się i opłaceniu składki akredytacyjnej pograć w rozmaite gry: planszówki (ponad 400 gier), gdy fabularne, gry Live Action, kolekcjonerskie i fi gurkowe, w specjalnie do tego celu przeznaczonym 6 piętrowym budynku. Miłośnicy literatury natomiast będą mogli spotkać się z zaproszonymi gośćmi, wśród których są m.in. tacy twórcy jak Anna Kańtoch, Marek Oramus, Martin Ann, Cezary Zbierzchowski. Mnóstwo atrakcji znajdą dla siebie fani Gwiezdnych Wojen i serialu Star Trek.

Avangardę 9 organizuje Stowarzyszenie Avangarda we współpracy z Samorządem Studentów Politechniki Warszawskiej.
Składka akredytacyjna w części odpłatnej wynosi 60 zł za wszystkie 4 dni lub 20 zł w czwartek i niedzielę oraz 30 w piątek i sobotę. Dzieci do lat 12 bezpłatnie.

Szczegółowe informacje: www.ava.waw.pl oraz www.facebook.com/Stowarzyszenie.Avangarda.

Konwent Avangarda to:
• 4 dni bogatego ponad 700 – godzinnego programu dla wszystkich osób zainteresowanych literaturą fantastyczną, grami fabularnymi, planszowymi i komputerowymi oraz kolekcjonerskimi, a także kulturą, nauką i sztuką w szerszym zakresie.
• Blisko 1500 uczestników podczas edycji poprzedniej i co najmniej tyle samo w przewidywaniach dla edycji tegorocznej. Konwent ze względu na swą rozpiętość tematyczną i wielopłaszczyznową promocję z każdym rokiem przyciąga coraz więcej uczestników nie odwiedzających do tej pory tego rodzaju przedsięwzięć.
• Jedno z największych wydarzeń w Polce promujących rozwój wyobraźni i alternatywne sposoby spędzania wolnego czasu.
• Trzykrotny laureat plebiscytu serwisu literackiego Katedra (katedra.nast.pl) w kategorii „Najlepszy konwent lub inna fantastyczna impreza masowa”: miejsce I dla edycji 2008 i 2009 oraz III dla 2010.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*