Home / Wiadomości / Konkursy / NiQczemny Październik – konkurs nr 2

NiQczemny Październik – konkurs nr 2

Jak miło jest rozpocząć dzień od opanowywania świata.

Jak miło jest rozpocząć tydzień od sponsorowania badań naukowych.

Jak miło jest rozpocząć kolejny konkurs….

Dziś waszym zadaniem, będzie konstruowanie wynalazków. Wcielcie się w szalonych naukowców i podbijcie świat tak szybko jak się uda korzystając z tego, co aktualnie jest w zasięgu waszych rąk…

Założenie:

W grze obecne są dwie karty konwersji widoczne na zdjęciu. Na ręku macie 10 kart wynalazków. Zero funduszy. Żadnych skonstruowanych wynalazków.

Pytanie konkursowe:

Ile tur zajmie wam podbój galaktyki ukończenie gry? Nie rozważamy hipotetycznych sytuacji, że ktoś zagrał kartę, która pozbawiła was funduszy, nie zakładamy też żadnych konkretnych kart, które moglibyście dociągnąć. Gracie tym co posiadacie, a więc możecie konstruować tylko te wynalazki, które są na zdjęciu. Możecie oczywiście pracować oraz prowadzić badania naukowe (ale dociągnięte karty badań co najwyżej zwiększą liczbę kart w waszej ręce), możecie też umieszczać szpiegów, ale dopóki nie umieścicie szpiegów na każdym polu to nie przyniosą oni funduszy na początku rundy (bo zakładamy zawsze najgorsze  tzn. że wasi sąsiedzi wybrali akcje, które nie przyniosą wam zysku).

Inaczej mówiąc – chcielibyśmy, abyście wykonali kilka akcji pod rząd. Po ilu i jakich akcjach (jeśli konstruujecie wynalazek, to oczywiście musicie podać jaki i opłacić jego koszt) uda wam się zakończyć grę?

Przykład:

1. praca ; 2. praca  ; 3. praca  ; 4. Tajny Schron ; 5. Uzależniająca gra ; 6. Pojazdy Latające ; 7. Okulary rentgenowskie ; 8. Afrodyzjaki ; 9. Maszyna zagłady

  1. otrzymujesz + 4$
  2. + 4$, razem 8$
  3. + 4$, razem 12$
  4. wydajesz 12$ na Tajny schron. Masz 2 PZ (jeden z wynalazku + jeden z karty konwersji)
  5. konstruujesz darmową Uzależniającą grę, która przynosi ci 8$ (podwójny efekt karty). Masz razem 5 PZ
  6. wydajesz 4$ na Pojazdy Latające, które przynoszą ci 4$ (podwójny efekt). Masz 10 PZ i 8$.
  7. wydajesz 7$ na Okulary rentgenowskie co daje +12$ (6 kart na ręku, podwójny efekt). Masz razem 15 PZ i 13$.
  8. konstruujesz Afrodyzjaki za 7$. + 16$ (razem masz 22$). Masz 19 PZ.
  9. wydajesz 22$ na Maszynę zagłady. Masz 29 PZ. Koniec gry. Wynik to 9 rund i 29 PZ.

Oczywiście możemy spekulować jak wyglądała negatywna interakcja a w 9 turze ktoś inny też miał 29 PZ, ale nie o to chodzi. Zakładamy brak negatywnej jak również pozytywnej interakcji. Pracujcie, konstruujcie, zróbcie wszystko, by w jak najmniejszej liczbie rund osiągnąć jak najwięcej punktów zwycięstwa (ale minimum 20). Nie musicie pisać wyjaśnień (policzymy sobie sami ilość kasy i PZ) – wystarczy, że podacie po kolei wykonywane akcje a w przypadku konstruowania wynalazków – nazwę wynalazku (pamiętajcie, że w grę wchodzą tylko te wynalazki ze zdjęcia). Zwycięzcą zostanie osoba, która w najmniejszej liczbie rund uzyska najwięcej punktów zwycięstwa (ale co najmniej 20). Dla tych, którzy nie znają jeszcze dobrze gry przypominamy, że instrukcję opublikowaliśmy tydzień temu – na pewno się przyda :)

Na wasze odpowiedzi czekamy do piątku, do północy.

Wyników spodziewajcie się w weekend. Spośród osób, które osiągną 20 PZ za pomocą najmniejszej liczby akcji (a w przypadku remisu – uzyska najwięcej punktów) wyłonimy zwycięzcę. Nagrodą są NiQczemni szaleni naukowcy.

Zapraszamy do zabawy.

 

Sponsorem konkursu jest FoxGames. Serdecznie dziękujemy!

2 komentarze

  1. Avatar

    Pytanie do przykładu:
    5. konstruujesz darmową Uzależniającą grę, która przynosi ci 8$ (podwójny efekt karty). Masz razem 5 PZ

    Uzależniająca gra powinna przynieść 4$ i 2 PZ, nie ma podwójnego efektu karty(bo wprowadza tylko jeden efekt+4$? i daje 2 PZ( 1 Pz + 1 Pz z Propagandy)

    • Pingwin

      Uzależniająca gra w innych warunkach przyniosłaby 4$. Kwantowa teoria względności powoduje, że rozpatrujemy efekt dwukrotnie, a efektem jest otrzymanie 4$. Dostajemy więc 8$. Po zagraniu tej karty suma punktów zwycięstwa to 5PZ:
      Uzależniająca gra jest warta 1 PZ + 1PZ (z konwersji),
      Tajny schron jest wart 2PZ (po jednym punkcie za każdy skonstruowany wynalazek) + 1PZ (z konwersji).
      Razem 5PZ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

Patronat GF: Rusza przedsprzedaż New Frontiers

New Frontiers to gra planszowa wykorzystująca mechanikę budowy silniczka, w której gracze budują swoje kosmiczne imperia, odkrywają i kolonizują planety, nabywają technologie, produkują i sprzedają towary. Dzięki unikalnemu mechanizmowi wyboru akcji, w którym gracze korzystają z Akcji wybranych przez ich rywali, gra jest emocjonująca dla wszystkich w każdym momencie rozgrywki. New Frontiers zachwyca dynamiczną rozgrywką, silną interakcją między graczami, piękną grafiką oraz nastrojowym klimatem science-fiction.