Home / Recenzje / Gry dla dzieci / Ghost Adventure: Zakręcona Przygoda – To mnie kręci!

Ghost Adventure: Zakręcona Przygoda – To mnie kręci!

Gry zręcznościowe zwykle omijam szerokim łukiem. Do ich wypróbowania mogą mnie jednak przekonać wyjątkowo atrakcyjna oprawa graficzna lub nietuzinkowa mechanika. Ghost Adventure: Zakręcona Przygoda posiada obie te cechy. I dlatego niedawno pojawiła się ona w moim domu. Jak bawiłam się z nowością wydawnictwa Muduko? Możecie się tego dowiedzieć, czytając moją recenzję. Zapraszam

Podczas rozgrywki w Ghost Adventure: Zakręcona Przygoda wcielimy się w duszka myszy. Jest ona jedną z czterech strażników, troszczących się o mieszkańców fantastycznego świata. Krainy, których była ona opiekunem, zostały napadnięte. Pozostałe duchy schwytano. Cała nadzieja na ratunek jest więc w rękach myszki. Aby pokonać najeźdźców, bohaterka dosiada swój zaczarowany bączek. Tak zaczyna się jej, ale i Wasz przygoda.

Jakość, którą od razu widać

Są takie gry, na które wystarczy spojrzeć, aby zyskać pewność, że mamy do czynienia z tytułem bardzo solidnie wydanym. Ghost Adventure: Zakręcona Przygoda jest jednym z nich. Gra mieści się w średniej wielkości, bardzo ładnie zilustrowanym, ale i wytrzymałym pudełku. W jego wnętrzu znajdziemy przede wszystkim dwustronne, dwu lub trzypoziomowe plansze i parę bączków. To ich będziemy używać w czasie rozgrywki. Każdy z ośmiu regionów przedstawionych na planszach jest pełen detali – interesujących, czasem zabawnych, a innym razem nieco niepokojących. W pudełku gry znajdziemy też żetony eliksirów wznowienia, wyrzutnię i zapasowe elementy do bączków, instrukcję oraz dwie książeczki z zadaniami.

Historia, która wciąga

Jeśli chodzi o komponenty gry, na szczególną uwagę zasługuje moim zdaniem komiks. To z niego możemy się dowiedzieć, co właściwie zdarzyło się na w krainach, które będziemy przemierzać. Książeczka jest pięknie zilustrowana, ale też bardzo ciekawa. Nie ma w niej opisów obrazków. Sami musimy dojść do tego, co się dzieje, śledząc grafiki. W komiksie znajdziemy też zadania do wykonania. Są one ściśle związane z historią. Nie bez znaczenia jest dla mnie to, że w grze Ghost Adventure: Zakręcona Przygoda, która jest skierowana zarówno do dzieci, jak i dorosłych, bohaterowie pokonują swoich przeciwników sprytem, a nie przemocą.

Kręcenie bączkiem – praktyczne wskazówki

Ghost Adventure: Zakręcona Przygoda przeznaczona jest dla od 1 do 4 graczy. Do wyboru mamy trzy tryby rozgrywki:

  • Przygoda – 16 misji o szybko rosnącym poziomie trudności
  • Zadania – 25 misji, których stopień skomplikowania zwiększa się stopniowo
  • Solo – 15 misji dla osób, które dobrze opanowały już poruszanie się po planszach.

Poszczególne wersje różnią się od siebie poziomem trudności oraz ilością zadań do wykonania. W każdej z nich przemierzymy jednak wszystkie 8 światów, stosując mniej więcej te same zasady.

Przygodę rozpoczynamy, rozkręcając bączek nad kamieniem. Stąd wyruszamy na poszukiwanie celów – przedmiotów lub postaci rozsianych po planszach. Dotarcie do nich na początkowych etapach nie jest przesadnie trudne. Z czasem zadanie to staje się znacznie bardziej skomplikowane. Po drodze czekają na nas nierówności terenu, wąskie przejścia, trudno dostępne fragmenty mapy, dziury oraz trujące sadzawki. Aby zaliczyć zadanie, musimy dotrzeć do celu i chwilę się przy nim pokręcić, a potem dostać się jeszcze do wyjścia z regionu. W czasie misji zwykle mamy do odnalezienia więcej niż jeden cel w danym obszarze, musimy więc wykazać się nie tylko precyzją i dobrą koordynacją, ale i szybkością. Nawet najlepiej rozkręcony bączek prędzej czy później się zatrzyma.

Kręć szybko, skacz wysoko

Pokonanie niektórych przeszkód znajdujących się na trasie bączka wymaga wykonania skoku lub nawet teleportowania się na drugą stronę planszy. Efekty takich działań bywają różne, co sprawia, że żadna rozgrywka w nowość Wydawnictwa Muduko nie jest taka sama. Każdy, kto spróbuje przekona się, że takie akrobacje do prostych nie należą. Na szczęście nasze postępy “zapisywane są” w punktach kontrolnych, czyli kamiennych kręgach. Podczas gry możemy skorzystać też z eliksirów wznowienia. Pozwalają one na ponowne rozkręcenie bączka. Podczas gry zapasy mikstury często szybko się kurczą, ale na planszach znajdują się miejsca, które pozwalają na jej uzupełnienie.

Kręcić czy nie kręcić?

Ghost Adventure: Zakręcona Przygoda to gra zręcznościowa osadzona w fantastycznym, bardzo interesującym świecie. Bardzo podoba mi się to, jak mocno została rozbudowana jej strona fabularna. Kręcenie bączkiem do celu jest samo w sobie ciekawym i angażującym zadaniem. Dzięki obudowaniu go intrygującą historią, zabawa zyskuje jeszcze więcej rumieńców. Jest to bardzo istotne zwłaszcza w przypadku rozgrywek z dzieciakami. To one najchętniej fabularyzują misje, dzięki czemu jeszcze chętniej angażują się w powierzone im zadanie dotarcia do poszczególnych celów.

O tym, że Zakręcona Przygoda jest dynamiczna i angażująca, nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Doskonale sprawdza się ona jako tytuł dla tych osób, które lubią działać solo. W tym przypadku istnieje jednak spore ryzyko, że przepadniecie dla świata na długie godziny. Gra ma w sobie tę samą uzależniającą moc, co spinnery, zośki i inne tego typu gadżety. To, że nie jesteśmy w stanie pokonać jakiejś przeszkody, jest okropnie frustrujące i zwykle kończy się próbowaniem do skutku. Im więcej godzin spędzamy kręcąc bączkiem, tym jesteśmy lepsi, ale i zadania z czasem stają się trudne nawet dla osób, które opanowały tę sztukę. A jeśli szukacie nowych wyzwań, zawsze możecie też zajrzeć na kanały społecznościowe wydawnictwa Muduko, by przekonać się, jak jeszcze w szalony sposób można zakręcić bączkiem.

Kto powiedział, że na planszy można kręcić wyłącznie w poziomie?

Ghost Adventure: Zakręcona Przygoda jest pozycją w sam raz nie tylko dla solistów, ale i graczy drużynowych. Każda rozgrywka dostarcza mnóstwa zakręconych wrażeń. Gwarantuję Wam, że sięgając po ten tytuł, spędzicie niezapomniane chwile z przyjaciółmi lub rodziną. Przez cały czas będą Wam towarzyszyły wybuchy śmiechu, okrzyki radości lub zawodu i głośne dopingowanie innych, których po prostu nie sposób powstrzymać.

Dla kogo?

Ogromną zaletą nowości wydawnictwa Muduko jest jej oryginalność, ale i uniwersalność. Mechanika oparta na kręceniu bączka spodoba się dzieciakom, ale i dorosłym. Co ważne, do gry można zasiąść z powodzeniem także w mieszanym składzie.

Ghost Adventure: Zakręcona Przygoda sprawdzi się jako gra dla dzieci, pozycja rodzinna, filler, ale i imprezówka. Moje serce zdobyła bezapelacyjnie zarówno rewelacyjnym pomysłem na mechanikę, jak i wykonaniem oraz ciekawym tłem fabularnym. Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się, jak powinna wyglądać dobra gra zręcznościowa, to Ghost Adventure: Zakręcona Przygoda może służyć za jej przykład.



Grę Ghost Adventure: Zakręcona Przygoda kupisz w sklepie

Ogólna ocena (9/10):

Złożoność gry (3/10):

Oprawa wizualna (10/10):

Dziękujemy firmie Muduko za przekazanie gry do recenzji.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

sklep z grami planszowymi planszomania.pl
x

Check Also

Pandemic: Gorąca Strefa – Europa – destylowana Pandemia

“Mały Pandemic” to przykład produktu, w którego istnieniu zbiegają się interesy dwóch grup. Z jednej strony mamy korpo-molocha-wydawcę Asmodee, który chce sprzedawać coraz więcej coraz nowszych produktów. A z drugiej konsumenta, który w pędzącym na łeb na szyję świecie ma coraz mniej czasu na spędzanie go przy instrukcji i przy rozgrywce. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że wypuszczanie prostszych i skróconych wersji popularnych tytułów to rzecz wręcz nieunikniona.  Udostępnij: Facebook Twitter LinkedIn More

Share via
Copy link
Powered by Social Snap