Home / GF Express / Dziennik: Zagadkowa Podróż

Dziennik: Zagadkowa Podróż Ekscytująca wyprawa pełna zagadek.

Dziennik Zagadkowa Podróż

Miewacie czasem myśli, że projektanci gier niczym już was nie zaskoczą? Jakiś czas temu takie czarne wizje błądziły po mojej głowie. Wtedy jednak trafiłam na komiksy paragrafowe wydawnictwa FoxGames. Technomagowie, To jest napad!, a w końcu seria przygód Sherlocka Holmesa zawróciły mi w głowie. Hybryda książki i gry to dla mnie zaskakujący, oryginalny i przede wszystkim trafiony w 10 pomysł. Nareszcie mogę połączyć moje dwie wielkie miłości – czytanie i granie w gry planszowe! W kolejce do wypróbowania czekają cierpliwie interaktywne gry książkowe – Dziennik 29 i Wyprawa 1907. Tymczasem trafił do mnie skierowany do młodszych graczy Dziennik: Zagadkowa Podróż.

Na tropie porywacza

Gra książkowa wydawnictwa FoxGames to historia szalonej przygody Karolinki, Kazika i ich fretki Hiacynty. Dzieciaki testują Zagadroida – stworzonego przez ich rodziców robota, który układa pytania na temat tego, co widzi. Rodzeństwo nie może długo cieszyć się tym zadaniem, bo ktoś porywa maszynę. W rękach dzieci pozostaje jedynie terminal, do którego robot wysyła ułożone przez siebie zagadki, wraz ze współrzędnymi GPS miejsca, w którym się znajdował w momencie ich tworzenia. Nie zastanawiając się długo, rodzeństwo wyrusza tropem zaginionego robocika. Tropiąc porywacza zwiedzają dalekie kraje, przeżywają szalone przygody i przede wszystkim, świetnie się bawią rozwiązując kolejne zagadki.

Czas na szaloną wyprawę z Dziennikiem: Zagadkowa Podróż!

Książka pełna zagadek

Zagadkowa Podróż to ciekawa i zabawna historia dla najmłodszych, przeplatana różnorodnymi łamigłówkami, które napędzają kolejne przygody Karolinki i Kazika. Niektóre z nich bazują na klasycznych szaradach takich jak sudoku, inne wymagają od czytelnika sprawnego poruszania palcem po mapie, spostrzegawczości lub pomysłowości. Zagadki różnią się poziomem trudności. Wiele z nich jest prostych i nie powinno stanowić wyzwania dla dzieci, ale niektóre pytania wymagają niestandardowego podejścia do problemu. Przyznam, że kilka z nich mnie zaskoczyło, a nawet sprawiło, że musiałam przez dłuższą chwilę zastanowić się nad odpowiedzią. Jeśli zagadka okaże się zbyt trudna, można skorzystać z podpowiedzi, które, podobnie jak odpowiedzi, znajdują się z tyłu książki. Rozwiązywanie kolejnych zagadek sprawiło mnóstwo frajdy zarówno mnie, jak i mojemu młodocianemu testerowi.

Podróż dookoła świata

Ogromną zaletą gry książkowej stworzonej przez Michała Gołębiowskiego i Wojciecha Grajkowskiego jest jej wartość edukacyjna. Zmusza dzieci do wysilenia szarych komórek, ale nie tylko. Dziennik pełen jest ciekawostek na temat miejsc, które odwiedzają Kazik i Karolinka. Dzięki niemu najmłodsi poznają ich największe atrakcje, lokalne potrawy i nietypowe zwyczaje mieszkańców.

W książce znalazło się też miejsce na notatki.

Zabawa bez prądu

Bardzo podoba mi się to, że Dziennik: Zagadkowa Podróż nie wymaga użycia aplikacji do sprawdzania rozwiązań. Autorzy stworzyli system odczytywania odpowiedzi, który wykorzystuje dołączony do książki dekoder. Pomysł jest oryginalny i stanowi dodatkową atrakcję dla dzieci, które mogą poczuć się jak bohaterowie filmu szpiegowskiego, odczytujący tajne kody. Rozwiązania zagadek znajdują się na końcu każdego rozdziału. Zostały one wydrukowane do góry nogami oraz poprzedzone stroną – ostrzeżeniem. Dzięki temu żaden czytelnik przypadkiem nie zepsuje sobie zabawy.

Dziennik: Zagadkowa Podróż to doskonała rozrywka dla młodszych i starszych. Wciągająca, zabawna opowieść, intrygujące łamigłówki i mnóstwo ciekawostek na temat świata sprawiają, że od tej książkowej gry trudno się oderwać. Kazik i Karolinka to sympatyczne dzieciaki, które nie raz doprowadziły mnie do śmiechu, podobnie jak ich futrzasta podopieczna, Hiacynta. Ich przygody same w sobie są interesujące, a uzupełnienie ich zagadkami sprawiło, że Dziennik zdeklasował w mojej ocenie nawet komiksy paragrafowe.

Jakby tego wszystkiego było mało, czarno-białe ilustracje autorstwa Tomka Domańskiego aż proszą się o pokolorowanie. Nowa interaktywna książka wydawnictwa FoxGames to dopiero początek przygód Kazika i Karolinki. Nie mogę się już doczekać kolejnych części tej historii!

 

 

Ogólna ocena (8/10):

Złożoność gry (3/10):

Oprawa wizualna (7/10):

Dziękujemy firmie FoxGames za przekazanie gry do recenzji.

One comment

  1. Avatar

    To super gra, niezależnie od wieku graczy – chociaż pewnie młodsi będą się lepiej bawili. Bez wątpienia to gra godna uwagi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

atlantis: wyspa bogów

Atlantis: Wyspa Bogów

Historia mitycznej wyspy, która pogrążyła się w morskiej głębi, fascynuje twórców filmów i książek, ale nie tylko ich. Powstało też kilka planszówek, których fabuła osadzona jest na legendzie Atlantydy. Jedną z gier bez prądu, bazującej na jej historii, jest stworzona przez Krzysztofa Wolickiego Atlantis: Wyspa Bogów.