Home / Artykuły / Wywiady / Gry bez prądu w CD Projekt

Gry bez prądu w CD Projekt

Tydzień temu dowiedzieliśmy się co kryje się za tajemniczymi wypowiedziami na temat powiększenie portfolio firmy CD Projekt. Otóż od 1 stycznia 2012 będą oni nowym dystrybutorem produktów Wizards of the Coast na terenie Polski. Co to oznacza i na co więcej możemy liczyć wypytałem Artura Machlowskiego odpowiedzialnego za dział „Gier bez Prądu”.

Skąd w ogóle pomysł na dział gier bez prądu w firmie CD Projekt?

Gry bez prądu przechodzą swoisty renesans zarówno w naszym kraju jak i na całym świecie. Przybywa wydawnictw, produktów, rynek gwałtownie się rozwija. Sklepów hobbistycznych przybywa, każdy konwent miłośników fantastyki nie może obyć się bez Sali z planszówkami, bitewniakami czy wreszcie karciankami.CD Projekt jest dystrybutorem gier wideo. Wydał dwie części Wiedźmina na platformę PC. Wkrótce Geralt będzie hasał na xboxie 360. Działa serwis www.gog.com ze starymi, dobrymi grami. CDP jest dystrybutorem filmów na DVD i Blu-Ray, wkrótce będzie zajmował się dystrybucją kinową. Czas zatem na kolejną branżę…

Jak będzie wyglądał nowy system dystrybucji w Polsce produktów firmy WoC?

Nie mogę póki co odpowiedzieć na to pytanie. Niebawem przekażemy szczegółowe informacje na ten temat wszystkim sklepom w Polsce. To oni powinni pierwsi dowiedzieć się jakie są nasze plany. Już teraz mogę jednak zapewnić, że z uwagi na dużą i świetnie działającą strukturę, nasze możliwości i narzędzia, którymi dysponujemy gracze i właściciele sklepów mogą być pewni, że zbliżający się 2012 rok będzie dla nich bardzo dobry. Przypominam, że dopiero 1 stycznia 2012 roku stajemy się oficjalnym dystrybutorem produktów Wizards of the Coast. Wiem, że na usta graczy ciście się wiele pytań, oczekiwania wobec nas są bardzo duże, ale musicie nam dać trochę czasu. Póki co mogę już teraz potwierdzić, że naszym podstawowym celem, na którym szczególnie się skupimy będzie mocne wsparcie dla lokalnych sklepów hobbistycznych. Sklepy, w których społeczność graczy MtG czuje się dobrze będą szczególnie nagradzane. To tak naprawdę małe sklepy mają największy wpływ na rozwój sceny. One będą naszym głównym partnerem.

Jakie działanie promujące gier WoC chcecie podjąć w najbliższym roku? Planujecie jakieś specjalnie działania skierowane do komputerowych graczy by ich przekonać również do tego typu gier?

Mamy szalenie dużo pomysłów. Społeczność graczy bardzo entuzjastycznie przyjęła wiadomość o tym, że CD Projekt będzie się teraz zajmował produktami Wizards of the Coast w Polsce. Chcemy wszystkim pokazać, że w Polsce da się zrobić wiele dobrego. W branży elektronicznej rozgrywki mamy się bardzo dobrze, a gry bez prądu wbrew pozorom mają z tą branżą bardzo wiele wspólnego. Z pewnością wykorzystamy mocno ten fakt. CD Projekt to potężna spółka w porównaniu z firmami, które dotychczas zajmowały się w Polsce Grami bez prądu. Rzeczy, które były dla nich niewykonalne głównie z powodów braku płynności finansowej czy zasobów ludzkich, dla nas nie są wyzwaniem. Nie zmienia to faktu, że cała masa właścicieli sklepów i organizatorów niezależnych potrafi i chce robić świetne imprezy dla fanów Magica. Jeśli będziemy ich wspierać różnymi formami, to z pewnością dadzą sobie znakomicie radę.

Co kryje się pod hasłem „rozwój sceny turniejowej” Magica?

To bardzo pojemny temat. Naprawdę jest jeszcze za wcześnie by mówić o konkretach. Chcemy jednak zapewnić AKTYWNE WSPARCIE właścicielom sklepów, organizatorom turniejów i konwentów oraz samym graczom. Moją osobistą ambicją jest to, by na obcojęzycznych forach dyskusyjnych zagraniczni gracze ślinili się przed monitorem oglądając zdjęcia imprez i nagród z Polski. Nasz fandom ma potężny potencjał. Oczywiście nie brakuje u nas całej masy formowych trolli, które potrafią tylko krytykować i marudzić. Ale to dla nas nie są partnerzy do współpracy więc ich opinie nie mają wielkiego znaczenia. Oczywiście merytoryczne uwagi są szalenie cenne. My chcemy z entuzjazmem i profesjonalizmem zająć się tą działką. Nie musicie się obawiać z naszej strony smutnych, nadętych krawaciarzy, którzy będą przyjmować pokłony od fanów MtG i łaskawie, raz na kwartał będą rzucać im jakieś ochłapy by mogli się o nie bić na turniejach. Pókim żyw, nie pozwolę na to! J

Czy może jest szansa na polskie wydania np. której z gier z serii Dungeons & Dragons?

Niestety na razie nie mogę odpowiedzieć na to pytanie :)

Czy już macie jakieś inne pomysły związane z grami planszowymi, karcianymi? Chcecie zdobywać kolejne umowy z zagranicznymi parterami?

Produktem, na którym będziemy się skupiać to Magic: The Gathering, ale…

Czy w przyszłości będziecie może także wydawać gry rodzimych autorów?

Nie jest to wykluczone.

Na koniec, przepraszam czytelników, że na wiele pytań nie mogę, albo nie potrafię odpowiedzieć. Jest po prostu jeszcze na to za wcześnie. Bądźcie jednak cierpliwi. Myślę, że nie zawiedziemy Was.

Ja zaś na koniec dodam, że Artur Malachowski wcześniej był redaktorem naczelny serwisu Valkiria Network, poświęconego ogólnie rozumianej fantastyce,organizował konwenty a także jest współautorem Szlacheckiej Gry Fabularnej „Dzikie Pola: Rzeczpospolita w ogniu” i Fabularyzowanej Kolekcjonerskiej Gry Karcianej „Jakub Wędrowycz”.

2 komentarze

  1. Pancho

    O, dzięki sipio, że pociągnąłeś CD Projekt za język, szkoda tylko, że niestety nie podali żadnych konkretów.

  2. stalker

    Ależ Pancho :) „Przypominam, że dopiero 1 stycznia 2012 roku stajemy się oficjalnym dystrybutorem”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*