Home | Wywiady | Dokąd zmierza Board Times?

Dokąd zmierza Board Times?
Ten tekst przeczytasz w 4 minut

logo_boardtimesOstatnio w jednym z rodzimych serwisów planszówkowych – Board Times – zaszło wiele zmian. Pojawił się nowy naczelny i właściciel, nowi redaktorzy, a wreszcie – nowe pomysły na promocję serwisu, dotarcie do czytelników i rozwój całego Board Times. O to wszystko pytamy Krzysztofa Pilcha.

Games Fanatic: Proszę o krótkie info o sobie – kim jesteś, jaką rolę BT pełni w Twoim życiu i jaką Ty w jego.
Krzysztof Pilch: Redaktor Naczelny a od niedawna również właściciel Board Times. Oprócz tego nauczyciel, copywriter i Social Media Manager. Mąż wspaniałej Żony, która obudziła we mnie na nowo pasję do gier planszowych, dzięki swojemu zainteresowaniu nimi. Więcej o mnie znajdziecie tutaj.

GF: Czy planujecie kolejne recenzje erotycznych gier planszowych? Byliście chyba pierwszym (i na razie jedynym) poważnym serwisem, który zgodził się na propozycję recenzji takiego tytułu.
KP: Planować nie planujemy bo i tej jakoś specjalnie nie planowaliśmy. Mateusz, gdy był jeszcze właścicielem w pewnym momencie napisał, że jest pakiet gier od wydawnictwa Grajmy Razem, więc zapytałem, czy w ogóle ktoś z redakcji chciałby te gry zrecenzować. Wyzwanie podjął Wojtek Becla. Wcześniej recenzję gry „Arkana Miłości” o tej tematyce napisał Artur Tojza. W ogóle to dziwię się, że pytasz o tę jedną recenzję, myślę, że w tzw. środowisku żadnego poruszenia nie wzbudziła.

GF: Czy nie boisz się zarzutów o tabloidyzację portalu? Publikowanie wpisów okraszonych zdjęciem wibratora jest czymś zdecydowanie nowym w naszym planszówkowym światku.

KP: Myślałem nad publikowaniem pikantnych historii z życia meepli z „Carcassone”, ale na razie odłożyłem ten temat na później. A tak na serio – tabloidyzacja portalu o grach planszowych – jak to niby miałoby wyglądać? Jeśli pytasz czy od dzisiaj będziemy publikować zdjęcia nagich niewiast zasłaniających swe wdzięki grami planszowymi, to odpowiedź brzmi – nie. Zarzutów nie słyszałem, aczkolwiek zabawa konwencją była fajna :).

Wojtek Becla: Co zaś się tyczy zdjęcia wibratora – nie było ono przypadkowe. Wibrator jest częścią zestawu Gorących igraszek i opublikowanie tego zdjęcia uważam za jak najbardziej zasadne. Na stronie głównej Games Fanatic widzę mężczyznę z mieczem. Dlaczego wibrator jest narzędziem, które wywołuje większe emocje niż miecz? Miecz służy do zabijania. Co jest gorsze?

GF: Czy planujecie kontynuować serię recenzji gier erotycznych lub alkoholowych?
KP: Żeby stworzyć serię to potrzebne są chyba więcej niż dwie recenzje? Co do alkoholowych to dwie gry czekają na zrecenzowanie przez Wojtka, jeśli chodzi o kolejne – to zależy od propozycji Wydawców i chęci recenzentów.

Wojtek Becla: W najbliższym czasie ukaże się recenzja Stupromilowego Lasu, a później Stupromilowego Biznesu. Zamierzam podejść do nich tak samo rzeczowo, jak do Gorących Igraszek i wszystkich innych gier. Nie wykluczam także recenzowania najróżniejszych, w tym bardzo specyficznych gier w przyszłości.

GF: Zmieniając temat – jak ma wyglądać Wasza współpraca Hobbity.eu? Czy będziecie recenzować ich gry?
KP: Współpraca z Hobbity.eu wygląda tak jak z innymi wydawnictwami. Prosimy o egzemplarze recenzenckie oni je nam wysyłają jeśli uznają, że jest to dla nich opłacalne.

GF: Czy nie boisz się utraty wiarygodności, na przykład publikując tzw. „polecanki świąteczne” z wielkim bannerem jednego z wydawców w tle?
KP: Oprócz tego, ze jestem Naczelnym Board Times zajmuję się jeszcze marketingiem w mediach społecznościowych. Mając świadomość, że same banery w serwisie mają marny efekt dla reklamodawcy, stworzyłem projekt kampanii reklamowej składającej się z kilku elementów: baneru, promocji w sklepie, artykułów sponsorowanych, i wpisach promowanych na Facebooku. Wysłałem ofertę a Hobbity.eu zdecydowały się wykupić owa kampanię – ot i cała tajemnica.

„Polecanki” napisane przez Hobbity.eu są przez nich podpisane więc każdy czytelnik widzi, kto jest ich autorem. Baner w tle reklamuję promocję świąteczną sklepu Hobbity.pl. Co do Twojego pytania, to na tej samej zasadzie ja bym mógł zapytać czy nie obawiacie się utraty wiarygodności Gamesfanatic, po opublikowaniu banera reklamowego jakiegoś wydawnictwa czy sklepu.

W drugich z kolei „polecankach” autorstwa Hobbitów do każdego opisu gry jest dodany link do recenzji gry, więc tym bardziej nie uważam, żeby Board Times utracił wiarygodność.

Jestem otwarty na współpracę również innymi sklepami i wydawnictwami, a pomysłów na kampanie mam wiele, więc podobne akcje zapewne pojawiać się będą w przyszłości. Sądzę, ze również z korzyścią dla czytelników Board Times.

GF: Czy Matio.K współpracuje jeszcze z BT? Jeśli tak, to na jakich zasadach?
KP: Mateusz na razie daje sobie urlop od Board Times i zajmuje się swoimi projektami biznesowymi. Wspominał, że być może wróci do pisania dla nas, ale kiedy i na jakich zasadach, tego jeszcze nie dograliśmy.

GF: Gratulujemy nowego newsmana. Redaktorzy Games Fanatic uważnie śledzili zawsze Wasze newsy, a teraz nabrały dodatkowego kolorytu. Czy będzie z Wami współpracował na stałe? Opowiedz o nim kilka słów.

KP: Dzięki. Też bardzo mi się podoba sposób w jaki robi zestawienie newsów. Pawła nie znam. Po prostu zapytał, czy zrezygnowaliśmy z newsów a ja mu odpowiedziałem, że szukamy osoby, która mogłaby się tym zająć i jeśli chce spróbować to zapraszam. Z tego co mi napisał: w planszówki gra od ok.4 lat. Zazwyczaj gra z żoną + 2-3 znajomych wybranych na daną sesję w zależności od planowanych gier. Gier w domu ma w tej chwili 50.

Niestety newsy zajmują Pawłowi więcej czasu niż przewidywał w związku z tym po kilku zestawieniach przestał je robić. Być może w nowym roku wróci do współpracy z BT.

GF: I ostatnie pytanie – jako właściciel i naczelny z pewnością masz jakąś wizję BT. Jak będzie wyglądał BT za rok? Gdyby wszystko się udało?
KP: Za rok Galakta będzie nam przysyłać do recenzji wszystkie nowości jakie wyda (śmiech). A tak na serio – grono redakcji udało mi się powiększyć i z tego się cieszę. Szukam jeszcze dwóch osób – kogoś obytego w karciankach i kogoś, kto ma doświadczenie i mógłby pisać o tzw. ameritrashu – jako że recenzje gier tego typu rzadziej pojawiają się w polskich serwisach o grach planszowych. Ale to już indywidualnie wybieram osoby, które są aktywne w tych tematach na forach i prowadzę z nimi rozmowy.
Mam nadzieję, że autorzy wyrobią sobie jeszcze bardziej swój indywidualny styl pisania recenzji. Priorytetem są tez dla mnie kwestie techniczne, czyli optymalizacja serwisu tak, by Google bardziej go lubiło. Marzy mi się również Ogólnopolski Dzień Gier planszowych pod patronatem Board Times, ale również i innych serwisów i wydawnictw, czyli cykliczna impreza odbywająca się w wielu miejscowościach w tym samym dniu, którą udałoby się zainteresować media, tak, by zrobić coś dla większej popularyzacji planszówek w naszym kraju. To jednak ciągle jest w sferze planów – bo wymaga sporo wysiłku i skoordynowania działań kilkudziesięciu sklepów, klubów, przygotowania profesjonalnej kampanii promocyjnej itp.

A jak BT będzie wyglądał za rok? Zobaczymy za rok:)

One comment

  1. Avatar

    Ciekawy wywiad. A co do tego dnia gier planszowych:
    http://www.youtube.com/watch?v=32PbyNP2B3Q
    -może by się podłączyć?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings