W tym roku Polcon odbywał się w Białymstoku na terenie Kampusu Uniwersyteckiego w dniach 8-11 sierpnia (czwartek-niedziela). Najprawdopodobniej był to ostatni Polcon, a przynajmniej ostatnie w takiej odsłonie. Co było? Cospaly, RPGi, LARPy, gry komputerowe, planszówki i ale przede wszystkim było bardzo dużo prelekcji. Dobrych prelekcji.
RPGów i LARPów nie widać z samej ich natury – siedzą sobie gdzieś w kącie albo ganiają po terenie.
Wydział Biologii
To chyba widać...
po wystroju korytarzy ;)
Tu chyba grają w RPGa ;)
Tu chyba grają w RPGa ;)
A tu gry komputerowe
Planszówek w tym roku nie było zbyt wiele – gamesroom oddalony o 15 minut od głównego serca konwentu nie cieszył się specjalnie wysoką frekwencją. Niewielu było też wystawców – swoje stoiska mieli Rebel.pl, FoxGames, Nasza Księgarnia oraz Cube Factory of Ideas, Można było nie tylko kupić grę, ale też zagrać w nowości.
Stoisko REBEL.pl: Eksplodujące kotki - dynamiczna, perfidna gra eliminacji. Zagrywamy kartę / karty a na koniec rundy dobieramy nową.
Jak dobierzemy eksplodującego kotka - odpadamy z gry. Oczywiście pozostale karty w talii pomagają "uniknąć" wyciągnięcia kotka albo ekplicite bronią przed eksplozją (kiedy już go wyciągniemy).
Cel: przeżyć. Czyli wyeliminować pozostałych graczy.
Tak, to pingwiny! Wszędzie czają się pingwiny ;)
FoxGames: Reef. Już niedługo premiera. Pieknie wydana gra rodzinna w której tworzymy rafę koralową.
Na dodatek - całkiem sporo kombinowania, bo karty, które zagrywamy zarówno dostarczają nam klocków jak i punktują, ale klocki, które weźmiemy w tej rundzie na pewno nie przydadzą się do punkowania w TEJ rundzie. Zatem trzeba myśleć na kilka rund do przodu.
Nasza Księgarnia: Wszystko albo nic
Kooperacyjna gra, w której wykładając karty próbujemy zrealizować wszystkie wylosowane na daną grę cele. Oczywiście nie byłoby to takie trudny gdyby nie... ograniczona komunikacja.
A oto gamesroom, który obrósł już legendą (fot. Ink):
Natomiast prelekcji było naprawdę dużo, czasem trudno się było zdecydować, na którą się wybrać. Jednocześnie działalo 7/8 sal w których odbywały się spotkania, prelekcje i panele o tematyce literackiej, s-f, popkulturalnej, azjatyckiej oraz dotykającej komiksu.
PANEL. M.in o specyfice każdego z medium (film, literatura, gry planszowe, komputerowe, rpg i larpy) oraz jak jak przenosić historię z jednego medium na drugie
Ktoś nawet szkicował postaci... ;)
Jak powstają światy alternatywne (Michał Cholewa, Piotr W. Cholewa). Jak widać sala wypełniona po brzegi a nawet jeszcze bardziej.
Każda prelekcja ojca i syna jest niezapomianym przeżyciem - nie tylko ze względu na obfitość treści, ale przede wzystkim humor z jakim ją prezentują.
Jak to na każdym konwencie, można było kupić co nie co…
I zobaczyć co nie co…
W tle widać korytarz łączący budynki okalające plac
Przechodzenie tymi przeszklonymi korytarzami (podłoga też jest przezroczysta) daje sporo frajdy
Teren Kampusu i główne wejście (fot. Ink)
I słynna kula (fot. Ink)
Na koniec wisienka na torcie: Gala wręczenia Nagrody Zajdla, czyli obowiązkowy punkt programu.
Nagroda im. Janusza A. Zajdla jest coroczną nagrodą w dziedzinie fantastyki, przyznawaną podczas Polconu przez miłośników fantastyki autorom najlepszych polskich utworów literackich. Nagroda przyznawana jest w dwóch kategoriach: powieści i opowiadania.
Nagrodę Fandomu Polskiego im. Janusza A. Zajdla za rok 2018 w kategorii powieść otrzymała „Każde martwe marzenie” Roberta M. Wegnera, a w kategorii opowiadanie – „Pierwsze słowo” Marty Kisiel.
PANEL: Pisarz a dzieło – gdzie postawić granicę? Anna Kańtoch, Radek Rak, Irena Shevchenko, Anna Hrycyszyn. M.in o specyfice każdego z medium (film, literatura, gry planszowe, komputerowe, rpg i larpy) oraz jak jak przenosić historię z jednego medium na drugie
Nie to zdjecie macie (lub nie ten podpis pod zdjęciem ;)
Pozdrawiam :)
Zdjęcie mamy to na czym byliśmy, niestety tytułu nie pamiętając wzięłam go z informatora (choć nie bez zdziwienia), ale widać albo ja się pomyliłam, albo miałam nieaktualny. Druga część podpisu, czyli treść – zgadza się ze zdjęciem :) Dzięki, zaraz poprawię.
It is beautiful to see that board games are still alive! I read it using a google speech helper because I don’t speak Polish very well. But I’m impressed with what you’re doing when I look at this report and photos. I keep my fingers crossed!