Home / Wiadomości / Zapowiedź / Zapowiedzi 2014 – cz. XVII: G3

Zapowiedzi 2014 – cz. XVII: G3

Wydawnictwo G3 w tym roku chyba przebije wszystkich w liczbie wydanych gier. Poniżej przedstawiamy listę ponad 20 tytułów i to tylko na dwa najbliższe kwartały. W przypadku polskich autorów, poprosiliśmy ich o przesłanie kilku zdań opisu, a dla dwóch gier prezentujemy premierowo grafiki.

 

Smoczy Skarb
Info: 2-4 osób, 20 min., marzec 2014

Zamek Kasteliny
Info: 2-4 osób, 15 min., marzec 2014

Pamiętne historie – Piotr Siłka
Info: 3-8 osób, 30 min., II kwartał 2014
Opis:  Gra imprezowa i dla młodszych o opowiadaniu historii. Gracze po kolei  na początku opowiadają dwie historie, w których muszą wpleść otrzymane na kartach przedmioty, postacie, zjawiska itd.   W drugiej części po kolei gracze sprawdzają jak dobrze zapamiętali wykorzystane karty przez innych graczy. Każda prawidłowe trafienie to  zdobyta karta od przeciwnika będąca punktem. Z kolei każda karta z naszych opowiadań nie zdobyta przez innych graczy to punkt ujemny. Dlatego z jednej strony musimy dobrze wsłuchać się w historie innych graczy by zdobywać punkty, a z drugiej opowiadać na tyle ciekawe, śmieszne i nietypowe historie by były one zapamiętana przez innych graczy.

Ewolucja. Pochodzenie gatunków (rozszerzenie) – zawiera dodatki: Kontynenty, Przestworza i Dzień Darwina
Info: 2-6 osób, 45 min., II kwartał 2014

Szkoła Alchemii – Sergey Machin
Info: 2-8 osób, 60 min., II kwartał 2014

Ucho króla – Konrad Perzyna
Info: 2-6 osób, 45 min., II kwartał 2014

Opis: Ucho Króla to wysoce interakcyjna gra karciana, w której rozgrywka trwa do 45 minut, a w której gracze wcielają się w dworzan Ludwika XV, aby zdobyć jak największą jego przychylność. Plotki bowiem głoszą że nadintendent finansów dworskich zapadł na ciężką chorobę i wkrótce odejdzie na tamten świat. Niebawem, ktoś będzie musiał zająć jego miejsce. Najwyższy czas aby rozpoczęła się sekretna potyczka w której podstępni dworzanie zrobią wszystko co w ich mocy aby utrzeć nosa konkurencji i umocnić swoją pozycję w oczach króla. Od teraz, wszystkie chwyty są dozwolone. Każdy pstryczek w czułe miejsca konkurentów, wszelkie poczynione knucia, podszepty do właściwych uszu, przybliży nas do osiągnięcia celu. Sprytne rzucenie sarkazmu czy drobna ironia w trakcie rozmowy, kąśliwa riposta na czyjeś machinacje, mają ciąć niczym szpada i utorować drogę do jeszcze większego splendoru. W końcu tytuł nadintendenta finansów zapewni nieograniczony dostęp do monarszego skarbca, z którego czasem niepostrzeżenie może coś wypłynąć, niekoniecznie na zaspakajanie potrzeb umiłowanego suwerena.

Podziemne królestwa – Alexey Konnov, Alexey Paltsev, Anatoliy Shklyarov
Info: 2-4 osób, 40 min., II kwartał 2014

Magiczny Labirynt – Dirk Baumann
Info: 2-4 osób, 15 min., II kwartał 2014

Mniam mniam (tytuł roboczy) – Meelis Looveer
Info: ~1-6 osób, 20 min., II kwartał 2014

Imperializm: Droga ku dominacji – Konrad Perzyna
Info: 2-4 graczy, 90 min., II kwartał 2014

Opis: Strategiczna gra cywilizacyjna oparta na kartach. Miała zostać wydana już pod koniec ubiegłego roku, ale ostatecznie pojawi się w 2014. Gracze będą rywalizowali w niej o zwycięstwo ich mocarstwa poprzez odpowiedni wybór akcji, wykorzystanie właściwości kart i zasobów. Możliwe będą różne drogi rozwoju, m.in.: siła militarna, gospodarcza lub ekspansja terytorialna.

Imperializm. Droga ku dominacji

Pudełko gry „Imperializm. Droga ku dominacji”

Party Dice – Łukasz Woźniak
Info: 2-8 osób, II kwartał 2014

Opis: Party Dice to szybka gra imprezowa dla 2-8 graczy, w której liczy się spostrzegawczość i refleks. W każdej turze, jeden gracz rzuca 10 kośćmi z różnymi symbolami. Następnie wszyscy gracze starają się dostrzec, które symbole z kości pasują do odkrytych symboli na stole. Kto pierwszy krzyknie odpowiedni symbol i jego ilość, w tym samym momencie klepiąc żeton dostaje punkty. Oprócz wariantu podstawowego, w grze znajdują się 2 warianty specjalne, które sprawiają, że gra staje się trudniejsza i naprawdę szalona. Gra nadaje się dla mniejszych i większych grup, jest bardzo prosta i sprawdzi się na każdej imprezie, spotkaniu rodzinnym albo jako przerywnik między cięższymi tytułami.

Założyciele imperiów – Alexey Kalinin, Petr Tyulenev
Info: 2-4 osób, 30 min., II kwartał 2014

Urban Panic (tytuł roboczy) – Krzysztof Matusik
Info: II kwartał 2014
Jest to gra typu ’tile placing’. Posiada trzy tryby rozgrywki: familijny, zaawansowany oraz imprezowy. W trybie familijnym każdy sobie grzecznie buduje własne miasto, interakcja na poziomie Thurn&Taxis. W trybie zaawansowanym znacznie więcej się dzieje, gracze wzajemnie sobie przeszkadzają, podkradają sobie plany oraz starają się wypełnić powierzone im zadania. Tryb imprezowy powinien przypaść do gustu fanom Mondo. W grze dostępnych jest 6 rodzajów kafelków: dzielnica mieszkaniowa, dzielnica biurowa, dzielnica przemysłowa, park, elektrownia oraz lunapark.

Urban Panic

Front pudełka gry „Urban Panic”

Czarne historie VII
Info: 2-15 osób, 20 min., III kwartał 2014

Złote historie
Info: 2-15 osób, 20 min., III kwartał 2014

Srebrne historie
Info: 2-15 osób, 20 min., III kwartał 2014

Wieża duchów
Info: III kwartał 2014

Demoralizator – Krzysztof Miller
Info: 2-6 osób, 10 min-1,5h, III kwartał 2014

Opis: Gra „Demoralizator” polega na tym, aby poderwać (zdemoralizować) bohatera innego gracza np. Aktora XXX. Do dyspozycji mamy oczywiście własnego bohatera (np. Babcię) a także pomocników, przedmioty, umiejętności, zdarzenia i akcje. Uda się to nam dopiero, gdy wartość Moralności spadnie do zera, wtedy uznaje się, że bohater został uwiedziony – odpada z gry. Bohaterów jest 6, posiadają różne modyfikatory (na podrywanie i obronę), każdy ma również unikatowe karty specjalne + wspólny stos kart dla wszystkich graczy – bohaterów.

Śmieciowisko (tytuł roboczy) – Piotr Jesionek
Info: 2-5 osób, 1 h., III kwartał 2014

Opis: Celem gry jest zarabianie na przetwarzaniu odpadów. Gra składa się z 10 rund, z których każda podzielona jest na 4 fazy: śmiecenia, inwestycji, sortowania – spalania i przetwarzania. Przetwarzanie odpadów wymaga inwestowania w sortownie, przetwórnie i spalarnie. Aby pozyskać surowce wtórne trzeba mieć sortownie. Aby przetwarzać pozyskane surowce i zarabiać pieniądze trzeba mieć przetwórnie. Ostatecznie zarabiać też można na spalarniach. Więcej informacji można znaleźć na stronie

Jeden z wielu testów w Monsoon Group

Jeden z wielu testów w Monsoon Group

Zaklęta wieża
Info: 2-4 osób, 20 min., III kwartał 2014

Tichu
Info: 3-6 osób, 60 min., III kwartał 2014

Oink, oink (tytuł roboczy)
Info: 2-6 osób, 15 min., III kwartał 2014

5 komentarzy

  1. MichalStajszczak

    Przecież Tichu jest już od pewnego czasu w ofercie G3. Skąd termin III kwartał 2014?

  2. Avatar

    Czy „palcing” to od palcowania? :)

  3. Avatar

    Urban Panic to tytuł pasujący bardziej do gry o zombi, niż do gry o dokładaniu kafeleczków i przesuwania suwaczków ;)

  4. KubaP

    A tam, Palmer, każdy polski citybuiling jest na wagę złota!

  5. stalker

    Pysznie! Dwie gry z Monsoona, z czego jeden długo wyczekiwany debiut. Wyśmienicie!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

Patronat GF: Rusza przedsprzedaż New Frontiers

New Frontiers to gra planszowa wykorzystująca mechanikę budowy silniczka, w której gracze budują swoje kosmiczne imperia, odkrywają i kolonizują planety, nabywają technologie, produkują i sprzedają towary. Dzięki unikalnemu mechanizmowi wyboru akcji, w którym gracze korzystają z Akcji wybranych przez ich rywali, gra jest emocjonująca dla wszystkich w każdym momencie rozgrywki. New Frontiers zachwyca dynamiczną rozgrywką, silną interakcją między graczami, piękną grafiką oraz nastrojowym klimatem science-fiction.