Home / Wiadomości / Konkursy / Wyniki konkursu rocznicowego GF – Lacerta

Wyniki konkursu rocznicowego GF – Lacerta

lacerta_duzaOj działo się działo, szczególnie przy moim biurku podczas sprawdzania Waszych odpowiedzi :) Przysłaliście prawie 100 zgłoszeń na ten obszerny konkurs dotyczący jednego z najbardziej utytułowanych wydawnictw w Polsce, co przy rozległości 3. pytania oznaczało przerwę w życiorysie, czyli poniedziałek spędzony na sprawdzaniu, kto rozpoznał jakie grafiki i ile ślepych strzałów starał się ukryć w natłoku tytułów (niektórzy byli na tyle uprzejmi, aby uprzedzić: „strzelam” ;)

Zacznijmy jednak od pytania numer 1. Nie było ono trudne, ale wymagało odrobiny poklikania na stronie Wydawnictwa. Autorów, których nazwisko mościło się obok logo jaszczurki na pudełkach więcej niż jeden raz było pięciu: Reiner Knizia, Rudiger Dorn, Wolfgang Kramer, Uwe Rosenberg oraz Friedemann Friese.

Pytanie 2 było już bardziej wymagające, ale nie wymagało z kolei żadnych żmudnych działań matematycznych, których doszukiwali się niektórzy podając takie odpowiedzi jak „ponad 530 elementów gry La Havre”, „57003 to ilość znaków we wszystkich tekstach związanych z Lacertą na GF”, „1220 – ilość stron we wszystkich instrukcjach do gier Lacerty”, czy kreatywny przytyk do poziomu trudności konkursu „ponad 530 minut zajęło znalezienie odpowiedzi do 3. pytania”. Ktoś także doliczył się 13 lat istnienia Lacerty (od roku 2006!) Tak naprawdę chodziło o 13. część zapowiedzi na rok 2014 na GF poświęconą Lacercie (lub, jak się okazało, 13 partnerów Lacerty wymienionych na stronie Wydawnictwa), ponad 530 głosów w ankiecie GF na temat planów wydawniczych Lacerty, ponad 1220 lajków na FB i numer skrytki pocztowej.

Oczywiście daniem głównym konkursu było pytanie 3, gdzie czasem dzieliliście się z nami swoimi wątpliwościami („52. Chłopi i ich zwierzyniec – babka z okładki, ale na okładce nie jest w kółku…” :) Poniżej znajduje się odpowiedź przygotowana przez Wydawnictwo. Nadmienię tylko, że kilkakrotnie konsultowałam się z autorami pytania odnośnie Waszych wymyślnych odpowiedzi i czasem uznawaliśmy te nieco odbiegające od wzoru.

1 Karta Rutyna Agricola
2 Żeton Osady Eufrat i Tygrys
3 Plansza – park Genua
4  żetonu (goździki) Goa
5 Palarnia kawy Puerto Rico
6 rysunek architekta zplansza gracza Książęta Florencji
7 Wrocław (z mapy Europa Centralna) Wysokie Napięcie
8 Karta „Portret rodzinny” z Talii Z Agricola
9 Elf z niebieskiej planszy (Ewentualnie: znacznik niebieskiego elfa) Belfort
10 plansza (koń z furmanki i samochód) SzczęśćBoże
11 karta Targowisko Ora et Labora
12 żeton/dobro Ora et Labora
13 Plansza kalendarza (Jesień) Belfort
14 Plansza rozszerzająca/krajobraz: wybrzeże Ora et Labora
15 postać: Miguel Santiago de Cuba
16 kłódka na polu przeznaczonym na żeton Gnoma Belfort
17 Gildia złodziei Belfort
18 Cukrownia Puerto Rico
19 Pudełko (postać w oknie) Hawana
20 Pokrywka pudełka (rolnik z koniem) Agricola dla 2
21 znacznik buddy Samuraj
22 żeton robota „Lacerta” Zostań Menadżerem
23 pudełko/instrukcja (górnik) SzczęśćBoże
24  żetonu (plantator) Goa
25 Instrukcja (rusynek u dołu strony) Eufrat i Tygrys
26 Karta „Kalendarz” Innowacje
27 Skrzynia z grą Agricola (tył planszy albo front pudełko) Le Havre
28 karta elektrowni numer 50 Wysokie Napięcie
29 karta globalizacja Innowacje
30 Ścianka boczna pudełka (punktacja) Agricola dla 2
31 Twarz księcia zplansza żółtego gracza Książęta Florencji
32 plansza – skład tkanin Genua
33 karta kierownik budowy Pandemia
34 Żeton magazynu (paczka oznaczona UWAGA! Lacerta) Zostań Menadżerem
35 karta matematyk Książęta Florencji
36 plansza – herb Genua
37 ikona „atak” występująca na kartach Mage Knight
38 instrukcja (przykład: Szopy) Agricola dla 2
39 Karta Feromony zwierzęce Agricola
40 Żeton Farmy Eufrat i Tygrys
41 karta kolonializm Innowacje
42 karta: tawerna Le Havre
43 karta Medyk Książęta Florencji
44 Instrukcja (fragment nazwiska autora) Co2
45 Pudełko (oczy) Pietaszek
46 karta „poborca podatkowy” Hawana
47 Plansza gracza (Obraz na ścianie w jednym z pomieszczeń) Zostań Menadżerem
48 Pudełko – głowa mafioza Famiglia
49 Rewers żetonu „Klucz do miasta” – Logo Lacerta Belfort
50 Plansza (flaga) Santiago de Cuba
51 Pudełko Pięć ogórków
52 żeton gracza rozpoczynającego Agricola dla 2
53 Karta Kąpiel borowinowa Agricola
54 karta: wielka korporacja Le Havre
55 klatka windowa (szola) SzczęśćBoże
56 parawan dynastii Lwa Eufrat i Tygrys
57 Ostatnia litera nazwy gry (np. instrukcja) Genua
58 plansza – Willa zasteri Genua
59 boczna ścianka pudełka Le Havre
60 Plansza kalendarza (Faktoria) Belfort
61 karta Architekt (kawa, cyrkiel i linijka) Hawana
62 parawan żółtego gracza (wachlarz) Samuraj
63 Plansza (jedno z pól akcji) Agricola dla 2
64 karta Buenos Aires Pandemia
65 statek Przemysław Le Havre
66 plansza (gołębie na dachu warsztatów) SzczęśćBoże
67 instrukcja (symbol na stronie tytułowej) Goa
68 plansza surowców (Pośredniak) Belfort
69 pudełko: symbol wieku graczy Pietaszek
70 pudełko/instrukcja (szyb) SzczęśćBoże
71 Plansza (miejsce na żeton) Co2
72 karta odświeżający spacer Mage Knight
73 karta osada rybacka Ora et Labora
74 karta: ministerstwo Agri-kultury Le Havre
75 Statek kolonistów Puerto Rico
76 symbol górniczy SzczęśćBoże
77 ikona liczby graczy Onirim
78 napis „koniec rundy” w instrukcji Pięć ogórków
79 Gildia Werbowników Belfort
80 Karta Sypialnia Agricola
81 karta premie za osiągnięcia Mage Knight
82 instrukcja (autor) Genua
83 Plansza główna (Park) Belfort
84 plansza gracza (magazyn przy szybie) SzczęśćBoże
85 budynek Kapitanat portu Santiago de Cuba
86 plansza – Skład przypraw Genua
87 Instrukcja (tytuł rozdziału: Budowa Elektrowni) Co2

Tak więc, wszystko już jasne! Została tylko kosmetyka, czyli ZWYCIĘZCY…

Gra Szczęść Boże – Jakub Buczek

Gra Hawana – Joanna Mamińska

Gra Książęta Florencji – Szymon Szarek

Nagroda niespodzianka (za rozpoznanie wszystkich fragmentów) – Daria Chibner

Gratulujemy i zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*