Home | Wiadomości | GFoto | GFoto – bez komentarza

57 komentarzy

  1. eee Small World? Spodziewałem się zupełnie czegoś innego… Mnie nie przekonuje to. No, ale skoro SW się dobrze sprzedaje to może i jest to rozwiązanie. Nie wiem, nie znam się:)
    O ile zdjęcie oczywiście przedstawia ostateczną planszę ze Strongholdu.

  2. Będą krakersiki w zestawie? :)

  3. @Sandman – potwierdzam, nie znasz się :P Ze Small World’em nie ma to nic wspólnego.

  4. Na mój spaczony (pewnie ktoś zarzuci, że dziewczyński ;)) gust jest… piękna!

    Mimo wszystko wydaje się bardziej czytelna od SWowej, a moje pierwsze Sskojarzenie (dzisiejszy dzień Ssponsoruje literka S) to Stone Age.

    Rzeczywiście po „zapiskach z trzewika” spodziewałam się czegoś bardziej klimatyczno-mrocznego, ale tak jak jest, jest Ssuper :D

  5. Zgadzam się, że pod względem estetyki i mojego subiektywnego „podobania się” plansza jest świetna.

    Pod względem użyteczności – zobaczymy jak zagramy.

  6. nie podoba się :(

  7. Zamek Dunwyn, będzie mój!
    Buchahahahaha! (cyt. Książe Iktorn)

  8. Pozwolę sobie dodać kilka uwag do zdjęcia i mały komentarz do GFoto – bez komentarza :-)

    1. Pewnie Ignacy jeszcze powie, to nie jest plansza docelowa… albo inaczej, częściowo jest, ale nie do końca ;-) Ikonografia ulegnie całkowitej zmianie, tło to już takie jak ma być. Jeśli chodzi o planszę, pierwsze wrażenie obrońcy (moje) było… kurcze o co chodzi… to wina właśnie Ikon. Po chwili wszystko było jasne, plansza jest przede wszystkim wygodna, odpowiednio duża, grało się na niej bardzo przyjemnie. No i jak to na zdjęciach bywa, w oryginale wygląda jednak inaczej ;-)

    2. GFoto – bez komentarza, to moja propozycja na zdjęcia gier oczekujących na wasze uwagi. Gry różne, z jednej strony będą to zdjęcia prototypów, z drugiej gier już znanych, takie ciekawsze ujęcia. Przy okazji napiszcie czy coś takiego Was interesuje…

  9. Kurka na twierdze krasnoludzką to raczej nie wygląda, jak dla mnie brakuje skalisto kopalnianego klimatu. A tu zamek dla lalki Barbie. Za słodko jak na oblężenie twierdzy. Ale to moje subiektywne zdanie. :)

  10. pomysł na kącik fotograficzny moim zdaniem bardzo dobry. Zastanawiam się tylko nad formułą – może go – jeśli się przyjmie – wyodrębnić w menu po lewej?

  11. @Squirrel
    Faktycznie, plansza wygląda trochę jak od Menzla. Tak więc nie tylko karty rzemieślników z Filarów Ziemi były inspiracją przy Strongholdzie :)

    Fragment planszy jest w reklamie Strongholda w ŚGP i już tam zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie.
    Faktem jest jednak, że nie sposób ocenić funkcjonalności i czytelności planszy na tak niewielkim obrazku.
    Skoro jednak Folko twierdzi, że „wygodna i odpowiednio duża” (brzmi jak opis kanapy), to pozostaje mi wierzyć.

    @Folko
    ad.2.
    Pomysł w porządku. Jeśli tylko, tak jak piszesz, będą to zdjęcia prototypów lub ciekawe ujęcia znanych gier, to jak najbardziej jestem za.

    Jeśli natomiast będzie to wybór najciekawszych zdjęć z bgg, to niekoniecznie :)

  12. @J: Jeśli gra faktycznie opiera się na Monastyrze, to bardzo dobrze, że twierdza nie przypomina krasnoludzkiej.

  13. Z jednej strony śliczna, z drugiej…
    zbyt cukierkowa :/

    Kolorystyka Stone Age, a przecież temat jest znacznie cięższy. No i bannerek towarzyszący trzewikowym zajawkom utrzymany jest przecież w tonacji popielato-czarnej, sugerując zupełnie inny nastrój gry (a więc także planszy).

    A tak?
    Mamy Twierdzę w Lesie Gumijagód

  14. podnieciłam się

  15. Podoba mi się sposób podziału miejsca na planszy, od razu rzuca się w oczy ciasne, klaustrofobiczne ograniczenie terenu obrońcy otoczonego z trzech stron przez oblegającą twierdzę armię. Gdyby jeszcze, podczas rozwoju rozgrywki, mury spływały krwią, a po obu stronach piętrzyły się stosy rozczłonkowanych trupów… Kolorki można by było odrobinę przygasić, fakt.

    A wyże demograficzne dziwnie pokrywają się z okresami zapowiedzi nowych tytułów planszówkowych, teraz już wiem dlaczego…

  16. o,
    kasia sie podniecila,
    mi rowniez sie podoba.
    Pytanie czy nie powinna byc nieco mroczniejsza.

    Nie moze wygladac jak twierdza krasnoludzka, bo z tego co pamietam ma byc to konflikt ludzi (w puszce) i hordy orkow/goblinow (na zewnatrz).

    A teraz ciekawostka (ktora sie ze wzgledow marketingowych utrzymuje w tajemnicy ;)-
    W Monastyrze elfe sa zle i brzydkie ;)

  17. Ilustracja z plakatu sugeruje że to konflikt krasnoludów i orków, chyba że się myle i mamy do czynienia z wikingami ;)

  18. Monastyr zupełnie nie pasuje. Będzie na siłę dopasowywany :( Już lepiej niech to będzie samodzielna gra – bez zbędnego balastu korzeniowego. Ochłonęłam i napiszę: plansza super!!!

  19. Oj Kasia, Kasia…
    Ja też się spodziewałem czegoś bardziej mrocznego. Ale skoro odłożymy na bok to czego się spodziewaliśmy, to zostanie nam świetna plansza. Tylko, że teraz okłądka jakoś tak nie pasuje. Poza tym git.
    Ps.Kto rysował? Na pierwszy rzut oka widać że nie Zielu ;)

  20. To co uważacie za okładkę to nie jest okładka, to plakat promujący… taka luźna impresja :-)

  21. Nie wiadomo jaka będzie okładka. To co się do tej pory pojawia jako plakat promujący, to zupełnie inny obraz, który powstał na długo przed Strongholdem. Po prostu jakoś tam się (odlegle) kojarzy z tym jaki klimat wokół gry Ignacy chce budować.

  22. Nie wiem do końca czy niezależnie od Strongholda… to Ignacy powinien wyjaśnić. Wiem że autorem jest brat Michała Oracza… chyba Tomek… ale nie jestem pewien.

  23. Ja_N ma rację, plakat promujący po prostu pokazuje klimat dramatycznego oblężenia. Nie ma on nic wspólnego z Monastyrem. Nie ma też wiele wspólnego z okładką, która będzie pozioma :D

  24. A to nie jest tak, że grafika tła planszy już jest gotowa i nie ma o czym gadać? ;)

    Zbyt cukierkowe, za mało złowieszcze i ponure, ale mojej dziewczynie się spodoba, więc może to jest jakaś droga :)

  25. Hm, a była kiedyś w polskiej grze ładniejsza plansza?

    Chyba tylko ta wolsungowa łapię się do ewentualnego porównania

    Ja bym wciąż wolał jakąś mroczniejszą… :/ Musi tam być tak zielono??? Przecież te drzewa to powinny być wypalone chyba, albo uchnięte, albo coś… No bo w sumie trochę dziwnie – wielka twierdza, a tu sobie drzewka rosną obok, żeby oblegający nie musieli się zbyt daleko ruszać w poszukiwaniu drewna. Dżentelmeńscy ci obrońcy :)

  26. Malbork tez jest cukierkowy. Malbork też jest prędzej cute i kawaii, niż mroczny i posępny.Tylko potrzcie: http://www.pomianowo.alte.pl/Nauka/Lila/malbork/malbork.jpg – a ma już nizły przebieg. Jak był nówką, to dopiero musiał wyglądać infantylnie. Przecież Jagiełło odstąpił od oblężenia mówić: Dobra, zwijamy mandżur, przecież z dzieciakami tłuc się nie bedziemy ;)

  27. Ładna, fakt. Prawie jak Filary Ziemii!

    Niestety – „prawie” robi wielką różnicę.
    W malarstwie wyróżniamy 3 rodzaje perspektywy, w zależności od liczby punktów jej zbieżności (od 1 do 3). W tym wypadku można dostać zeza rozbieżnego, próbując ogarnąć jaki tutaj mamy rzut O_o

  28. @Witold Janik
    Z tą perspektywą to już bez przesady, po takim zdjęciu to trudno oceniać. Mam nadzieję że chłopaki troche przygaszą kolorystykę, dodadzą dym, pył bitewny i będzie dobrze :)

  29. Dla mnie też za wesołe. To ma być oblężenie, gdzie krew się leje (i gorąca oliwa), czy najazd krasnali na ogródek jordanowski w środku lata?

  30. i jeszcze sprostowanie, rodzajów perspektyw jest wiecej: rzędowa, kulisowa, żabia, z lotu ptaka, ukośna, boczna, zbieżna… A perspektywę zbieżną dzielimy na wymienione przez Witolda rodzaje. To tak by nikt nie miał wątpliwości ;D

  31. Hejo :)

    Aż mi łezki poleciały jak to przeczytałem :):)

    ” Czy najazd krasnali na ogródek jordanowski w środku lata? ”

    Mogę was zapewnić że plansza jest, ciekawa i bardzo , jak to by ktoś napisał klimatyczna cokolwiek to znaczy. Po prostu podoba się. Jak ktoś będzie chciał skrajnych efektów to sobie zakrwawi mury :) Ponieważ negatywnie oceniam poprzednie projekty wydawnictwa Portal pod względem graficznym to mogę z całą pewnością powiedzieć że to co zaproponował Ignacy jest naprawdę ciekawe i można to bez wstydu porównywać z najciekawszymi projektami graficznymi dostępnymi na naszym rynku. Oczywiście znajdą się tacy i chyba już się znaleźli którym brakuje mrocznych elementów ale nie ma takiego co by dogodził każdemu. :)

  32. Plansza cudo! Monastyr nijak tu nie pasuje. I bardzo dobrze. Po co to łączyć na siłę.

    We dwie osoby wiadomo jak się będzie grało. Ciekawe jak rozwiązana będzie gra dla trzech i czterech osób.

  33. Naćkane, ładne, ale strasznie naćkane. Będzie męczyć oczka.

    BTW czy to tylko ja mam wrażenie że strony GF po załadowaniu się, jeszcze przez jakiś czas na chwilę zawieszają się…? Chyba dołaczono logowanie jakiś statystyk które strasznie zamula ładowanie stron od jakiś ~3 dni…

  34. Faktycznie, coś w tych zapowiedziach trzewikowych było zwiastującego mrok i rozpacz. Jak ostrzeliwanie twierdzy głowami poległych. Taki sygnał podprogowy, który teraz powoduje lekkie zaskoczenie. No ale plansza wygląda ślicznie.

    Nie przykładałem linijki do ekranu, ale punkt zbieżności wypada mi tak pomiędzy wewnętrzną bramą, a środkową, zeza nie stwierdzono.

    Ad. gFoto:
    oby ilość minimalna, a jakość maksymalna, bo
    blog >> twitter >> fotoblog

  35. @/\REK:
    Mnie Opera zamula się w stanie „Żądanie wysłane do stats.wordpress.com” więc jakby tak właśnie było.

  36. Witam
    Ktoś tu przyrównał plansze do zamku Gumisiów :D No bez żartów. Co prawda plakat/okładka wygląda bardziej desperacko niż plansza, to ci obrońcy maja jednak sporo miejsca na planszy – sporo możliwości – czy to maja być złudne szanse? „Mamy szansę, damy radę, nie ulegniemy” :)
    Obejrzałem też resztę zdjęć na BGG – fajnie wyglądała testowa plansza, narysowana kolorowymi długopisami ;)
    Pozdrawiam

  37. Czy ja naprawdę jestem jedyną osobą która uważa Menzla za kicz?
    Czytam historię powstania gry od początku i zdążyłem się pozytywnie nastawić do projektu. Do tej pory wszystkie poznane szczegóły mi się podobały. Do tej pory.
    Plansza nie dość, że cukierkowa i do tematu oblężenia średnio mi pasuje (ale ja jestem zboczony i grywam w gry wojenne ;)) to jeszcze jaskrawa (przynajmniej na tym zdjęciu) – jak plansze Menzla właśnie. A ten typ jest ostatnią osobą, której powierzyłbym narysowanie planszy, gdybym miał wydać grę. Po prostu jego dzieła są przez swoją jaskrawość (oraz dodawanie zbędnych rysuneczków, których szczęśliwie tu nie ma) zwyczajnie nieczytelne i męczące oczy.
    Dlatego apeluję do Ignacego: jeśli to nie jest ostateczny projekt – rozważ stonowanie kolorów. W trosce o oczy graczy.

  38. Lekkie stonowanie kolorow nie zaszkodziloby. No i zamek zajmuje zbyt wiele miejsca na planszy.

  39. Wszystkie osoby narzekające na jaskrawość zachęcam do małego eksperymentu. Bierzemy fotkę Adama. Bierzemy „plakat promujący” z BGG. Oba pliki zapisujemy na dysku. Następnie oglądamy je szybciutko jeden po drugim porównując 'jaskrawość’.

    Potem zapytujemy Folka co za lampę błyskową ma w aparacie :D

    [osoby, które kupiły SGP#10 i widziały reklamę, a zarazem fragment planszy wydrukowane nie muszą robić eksperymentu. widzą gołym okiem, że jaskrawość to wkład Folka ;)]

  40. Perspektywa jak najbardziej poprawna, punkt zbiegu umieszczony dosc sprawiedliwie dla obu grajacych. Rozwiazanie salomonowe – moznaby isc albo w cos co udaje perspektywe albo zupelnie sie jej pozbyc robiac zwykly rzut.

    A folko pewnie na zlosc zdjecia jaskrawe robi ;) Zazdrosci pewnie ze jemu plansze „tylko” Socha rysuje ;)

  41. Co wy z tą mrocznością? Plansza jest super kolorystyka i styl ok. Kto powiedział że w średniowieczu zamki były mroczne i ciemne a oblężeni dla zmylenia jeszcze je węglem smarowali coby mroczniejsze były (pewnie żeby wrogowie ich nie oblegali).
    Dodatkowo zwijali pewnie też flagi, herby i zdejmowali wszystkie zdobienia które przecież prestiż właściciela podnosiły.
    Plansza super – oby tak dalej.

  42. Kurcze, Zielu rozpracowałeś mnie :-)
    A plansza powinna być ciemna, najlepiej taka jakby zamek był w jaskini… wprawdzie nie będzie nic widać, ale klimat jaki ;-)
    No i zamek powinien zajmować 1/10 planszy… wprawdzie będzie się źle grać, ale będzie ładny układ. A w ogóle to nie powinien rysować jej architekt – bo się nie zna na perspektywie, tylko ktoś inny ;p

    Proszę zobaczyć na żywca jak to wygląda, zagrać jak się sprawuje, potem oceniać, a nie pisać głupot!

    No i tak jest jak się folka o 5 rano w piątek wkurza ;p

    Poważnie, to plansza służy do grania, a gra się na niej bardzo wygodnie.

  43. @Westwood – ja także nie znoszę Menzla…

    @Trzewik i wszyscy – większość aparatów cyfrowych (a chyba wszystkie amatorskie) mają w ustawieniach domyślnych podbicie koloru i kontrastu (żeby zdjęcia wydawały się ładniejsze). To zdjęcie padło tego ofiarą, w 'realu’ plansza będzie nieco bardziej stonowana. Ale i tak dość jasna :)

  44. Przecież wystarczy grać przy słabym świetle, w półmroku :-)

  45. ile ja mam na gry wydawac?! Narzeczona mnie oskalpuje i podda wyszukanym torturom za kupno tej gry! :/ Trzewik, bedziesz mial mnie na sumieniu! :D Oby nie zdobyla twojego adresu bo przysle ci moja glowe wypchana kosteczkami zapakowana w pudelko Strongholda… (myslisz, ze sie nie zmiesci? To silna kobieta jest!) :D

    Plansza bardzo ładna, nie ustępuje estetyką zachodnim produkcjom, zero kompleksów!
    Co do zdjęcia, to widać, że fotka przesycona bo krakersy są zbyt apetyczne, a kolor obrusu zbyt „w k….”, żeby mógłby istnieć w rzeczywistości ;) :D Ale nawet gdyby naprawdę plansza miała taki kolor, to nadal byłby to kawał świetnej planszy! GRATULUJE! A kiedy premiera:> :)

    (GEKO genialny plan,zakladamy zaklad optyczny z gabinetem okulistycznym?:> Damy 10% zniżki planszówkowiczom.. I gratis mikro dodatek:];))

  46. Mnie się bardzo podoba. O co chodzi z tym Monastyr?

  47. Otóż cały problem z kolorystyką gry polega na tym, że Trzewik zdecydował się powiązać swoją twierdzę ze światem Monastyru. W porządku, ale tak kolorowa plansza ma się zupełnie nijak do stylistyki i kolorystyki ilustracji Monastyrowych, które są raczej mroczne, gotyckie. I tamtejsze twierdze nie wyglądają jak podczas jarmarku. I to zgrzyta najbardziej.

  48. po co to wiązać z Monastyrem? Plansza jest boska! Helmowy Jar bez orków, krasnoludów itd. wyglądałby podobnie. Nie mówiąc już o Minas Tirith :)
    Monastyrowi mówimy NIE! ;)

  49. Za kolorowo dla mnie. Twierdz nie oblega się w dzień.

  50. Helmowy Jar tez w dzien nie zdobywano…
    Za slodkie to to…cholera a taksie ładnie zapowiadalo

  51. Folko – brawo za komentarz, argument z architektem chyba trafiony… w koncu nie kazdy ma na studiach egzamin z przedmiotu 'perspektywa’…
    BTW: folko jest jedna z niewielu osob, ktore juz sa na gg kiedy ide spac :) Nie draznic!

    Guji – skad wiesz ze Monastyrowe twierdze tak nie wygladaja za dnia? :)
    Poki nie ma oficjalnego wprowadzenia w fabule mozemy jedynie gdybac ale zakladam ze jest to jakas twierdza na wschodniej granicy, mozliwe ze jakis 'zabytek’ z dawnych lat… Pamietajmy ze Monastyr nie dzieje sie w „sredniowieczu”… ale tak naprawde przy ladnym rozwinieciu fabularnym (na co licze i akurat w co wierze) nie jest problemem ani umiejscowienie takiej twierdzy, ani takiego konfliktu. Mysle ze bedzie spoko.

    Co do samego Monastyru – czy komus to przeszkadza? Nie-monastyrowcom przeciez to zwisa, a dla tych co graja w M. – bedzie to niezla gratka, zwlaszcza ze ostatnio Portal bardziej poswieca sie planszowkom niz RPG.

    Jesli kogos interesuje Monastyr to moze sobie poszukac w internecie. Generalnie jest to swiat dark fantasy w ktorym cywilizowany swiat to kraje zamieszkale przez ludzi pod przywodztwem Cesarza i Papieza, natomiast tam gdzie biale plamy na mapie – mieszkaja wszelkiego rodzaju z natury zle i bezduszne (doslownie) istoty (elfy, orki, krasnoludy, etc.) I im, i nam (czyt. ludziom) takie sasiedztwo nie jest na reke. ;)

  52. Może inaczej – czy ta plansza ma spód? Zapewne ma, jak każda plansza. Jeśli nie zawiera jakiegoś pięknego, bezużytecznego rysunku, to może zawierałby właśnie planszę „dzienno-jarmaczną” oraz z drugiej strony „nocno-gotycką”. Takie tam marzenie ściętej głowy. Ta nocna plansza mogłaby służyć rozgrywaniu oblężeń nocnych, z użyciem innego wariantu zasad/kart. Ale oczywiście na to już za późno.

  53. Myślę że to wszystko bez znaczenia.
    Fani monastyru i tak kupią, a nie fani…
    i tak kupią, a ludzie z poza pół-światka kupią jeśli to będzie wyglądało właśnie tak.

    Innymi słowy. Zakrwawione mury kupią tylko ci co i tak kupią :)

  54. Jako że dość dobrze znam świat Monastyru to pozwolę sobie zabrać głos. Mroczne twierdze opisane są w kraju Gord. Smutne, szare twierdze opisane są w kraju Doria. W Agarii zaś, tam gdzie dzieje się akcja, zgodnie z tym co jest napisane w podręczniku, to front się ustabilizował, od pewnego czasu nie było bitew, Valdor prawdopodobnie czai się na atak na Karę, w Agarii od dawna nie było oblężeń, a wojna jest fotomontażem opartym na prowokacjach generalicji. Krótko mówiąc, jakkolwiek jesli ktoś bardzo się będzie starał szukać dziury w całym to ją na pewno znajdzie, ale tak uczciwie pisząc, to tak właśnie plus minus wyglądała by twierdza Agarii. Gdybyśmy informowali, że akcja gry ma miejsce w Gordzie, czy Dorii to faktycznie byłoby się o co burzyć. Teraz jednak mam odczucie, że troszkę to na pokaz to oburzenie ;)

    Gratuluję Folko, wpis „GF bez komentarza” jest najmocniej komentowanym wpisem ostatnich tygodni :D

  55. Szkoda że Trzewik nie wybrał jakiegoś bardziej mrocznego wariantu – wszystko da się przedstawić w słodkich kolorkach alboklimatycznym cieniu ;)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*