To gra Michała Stajszczaka, która w Monsoonie miała ksywę „KoszerFarmer”, ale nazwa się nie przyjęła ;)
Z pierwowzorem Rancho ma wspólny temat, kostkę k12 i dynamikę. Jest tam jednak plansza i ciekawa mechanika „wychodzenia wilka z lasu” która sprawia, że gra jest mniej losowa i ciekawsza od oryginału.
Zainteresowanych historią tej gry mogę odesłać do postów na forum, poświęconych grupie Monsoon. Szukajcie słów „farmer”, „farmer advanced” ew. „kosher/koszerny farmer”. Autorem gry jest Michał Stajszczak, a dojrzewała ona intensywnie na spotkaniach testowych Monsoon Group. Ja osobiście jednak w nią nie grałem niestety.
Wszystko się zgadza — także to, że w grze świń brak. Brak prosiaków wynika z faktu, że oryginalnego Super Farmera prof. Borsuka nie można sprzedawać w krajach arabskich ani w Izraelu. Jak wiadomo, w tych regionach świata świnia nie jest hodowana i jako zwierzę nieczyste jest niemile widziana. I to m.in. zamykało Farmerowi drogę do globalnej ekspansji :)
Historia powstania gry Rancho zaczęła się mniej więcej przed rokiem od tego, że jeden z zagranicznych dystrybutorów Granny zasugerował opracowanie dodatku do SuperFarmera. Wydawca zdecydował jednak, że wyda nie dodatek, ale samodzielną grę w podobnym stylu i zamówił ją u mnie. Wstępnie przyjęliśmy następujące założenia:
1. Gra powinna nawiązywać jakoś do Super Farmera, poprzez zachowanie (choć może w nieco innej formie) dwóch podstawowych cech tej gry – kostek
dwunastościennych i wymiany zwierząt.
2. W grze nie mogą występować świnie (dlaczego – wyjaśnił to Stalker).
3. Gra będzie wydana w pudełku takim, jak wersja de luxe, ale bardziej wypełnionym rekwizytami.
4. Gra bedzie przeznaczona dla podobnej grupy docelowej.
5. Przydałaby się większa decyzyjność i jakaś interakcja.
W połowie lutego powstał prototyp i zaczęły się testy w kawiarni Monsoon. Po dwóch miesiącach mechanika była gotowa i projekt został zaprezentowany Wydawcy (a także pewnemu znanemu autorowi gier i jego rodzinie).
Więcej o grze będzie za kilka dni na stronie Świata Gier Planszowych
a to jest tylko jakieś „rozszerzenie” SuperFarmera, czy jakaś wariacja z modyfikacją ??
To modyfikacja, według mnie dużo lepsza od „klasyka”.
Folko a mógłbyś rozwinąć wypowiedź o tej grze? Tutaj albo na forum? Dlaczego lepsza itp.
To gra Michała Stajszczaka, która w Monsoonie miała ksywę „KoszerFarmer”, ale nazwa się nie przyjęła ;)
Z pierwowzorem Rancho ma wspólny temat, kostkę k12 i dynamikę. Jest tam jednak plansza i ciekawa mechanika „wychodzenia wilka z lasu” która sprawia, że gra jest mniej losowa i ciekawsza od oryginału.
No i nie ma świń z tego co pamiętam ;).
Zainteresowanych historią tej gry mogę odesłać do postów na forum, poświęconych grupie Monsoon. Szukajcie słów „farmer”, „farmer advanced” ew. „kosher/koszerny farmer”. Autorem gry jest Michał Stajszczak, a dojrzewała ona intensywnie na spotkaniach testowych Monsoon Group. Ja osobiście jednak w nią nie grałem niestety.
Wszystko się zgadza — także to, że w grze świń brak. Brak prosiaków wynika z faktu, że oryginalnego Super Farmera prof. Borsuka nie można sprzedawać w krajach arabskich ani w Izraelu. Jak wiadomo, w tych regionach świata świnia nie jest hodowana i jako zwierzę nieczyste jest niemile widziana. I to m.in. zamykało Farmerowi drogę do globalnej ekspansji :)
dzięki – szukam :)
a kwestia świń –> rewelacja!! :)
Ten sam problem co świnek dotyczy krabów :-)
Historia powstania gry Rancho zaczęła się mniej więcej przed rokiem od tego, że jeden z zagranicznych dystrybutorów Granny zasugerował opracowanie dodatku do SuperFarmera. Wydawca zdecydował jednak, że wyda nie dodatek, ale samodzielną grę w podobnym stylu i zamówił ją u mnie. Wstępnie przyjęliśmy następujące założenia:
1. Gra powinna nawiązywać jakoś do Super Farmera, poprzez zachowanie (choć może w nieco innej formie) dwóch podstawowych cech tej gry – kostek
dwunastościennych i wymiany zwierząt.
2. W grze nie mogą występować świnie (dlaczego – wyjaśnił to Stalker).
3. Gra będzie wydana w pudełku takim, jak wersja de luxe, ale bardziej wypełnionym rekwizytami.
4. Gra bedzie przeznaczona dla podobnej grupy docelowej.
5. Przydałaby się większa decyzyjność i jakaś interakcja.
W połowie lutego powstał prototyp i zaczęły się testy w kawiarni Monsoon. Po dwóch miesiącach mechanika była gotowa i projekt został zaprezentowany Wydawcy (a także pewnemu znanemu autorowi gier i jego rodzinie).
Więcej o grze będzie za kilka dni na stronie Świata Gier Planszowych
Ad. 9. Folko 15:48, Luty 3, 2012
„Ten sam problem co świnek dotyczy krabów :-)”
Kraby też są koszerne??? O.o
:D
Kraby są niekoszerne (czyli nieczyste).
Każda istota wodna, która nie ma płetw albo łusek (…) będzie dla was obrzydliwością Kpł 11,10
Miałem okazję grać w prototyp w Monsoon Cafe.
Sądząc po zdjęciach w drugim i trzecim rzędzie od góry, Rancho test koszerności przeszło
Więcej informacji na temat gry: http://www.swiatgierplanszowych.pl/2012/02/rancho-historia-powstania-gry/