Home | Wiadomości | Aktualności | Rancho nie Pancho czyli GFoto (nie) bez komentarza

Rancho nie Pancho czyli GFoto (nie) bez komentarza

❍ Reading Time: < 1 minute

Rozpoczęły się targi w Norymberdze, a tam premierę ma powyższa gra…

15 komentarzy

  1. a to jest tylko jakieś „rozszerzenie” SuperFarmera, czy jakaś wariacja z modyfikacją ??

  2. To modyfikacja, według mnie dużo lepsza od „klasyka”.

  3. Folko a mógłbyś rozwinąć wypowiedź o tej grze? Tutaj albo na forum? Dlaczego lepsza itp.

  4. To gra Michała Stajszczaka, która w Monsoonie miała ksywę „KoszerFarmer”, ale nazwa się nie przyjęła ;)

    Z pierwowzorem Rancho ma wspólny temat, kostkę k12 i dynamikę. Jest tam jednak plansza i ciekawa mechanika „wychodzenia wilka z lasu” która sprawia, że gra jest mniej losowa i ciekawsza od oryginału.

  5. No i nie ma świń z tego co pamiętam ;).

  6. Zainteresowanych historią tej gry mogę odesłać do postów na forum, poświęconych grupie Monsoon. Szukajcie słów „farmer”, „farmer advanced” ew. „kosher/koszerny farmer”. Autorem gry jest Michał Stajszczak, a dojrzewała ona intensywnie na spotkaniach testowych Monsoon Group. Ja osobiście jednak w nią nie grałem niestety.

  7. Wszystko się zgadza — także to, że w grze świń brak. Brak prosiaków wynika z faktu, że oryginalnego Super Farmera prof. Borsuka nie można sprzedawać w krajach arabskich ani w Izraelu. Jak wiadomo, w tych regionach świata świnia nie jest hodowana i jako zwierzę nieczyste jest niemile widziana. I to m.in. zamykało Farmerowi drogę do globalnej ekspansji :)

  8. dzięki – szukam :)
    a kwestia świń –> rewelacja!! :)

  9. Ten sam problem co świnek dotyczy krabów :-)

  10. Historia powstania gry Rancho zaczęła się mniej więcej przed rokiem od tego, że jeden z zagranicznych dystrybutorów Granny zasugerował opracowanie dodatku do SuperFarmera. Wydawca zdecydował jednak, że wyda nie dodatek, ale samodzielną grę w podobnym stylu i zamówił ją u mnie. Wstępnie przyjęliśmy następujące założenia:
    1. Gra powinna nawiązywać jakoś do Super Farmera, poprzez zachowanie (choć może w nieco innej formie) dwóch podstawowych cech tej gry – kostek
    dwunastościennych i wymiany zwierząt.
    2. W grze nie mogą występować świnie (dlaczego – wyjaśnił to Stalker).
    3. Gra będzie wydana w pudełku takim, jak wersja de luxe, ale bardziej wypełnionym rekwizytami.
    4. Gra bedzie przeznaczona dla podobnej grupy docelowej.
    5. Przydałaby się większa decyzyjność i jakaś interakcja.

    W połowie lutego powstał prototyp i zaczęły się testy w kawiarni Monsoon. Po dwóch miesiącach mechanika była gotowa i projekt został zaprezentowany Wydawcy (a także pewnemu znanemu autorowi gier i jego rodzinie).

    Więcej o grze będzie za kilka dni na stronie Świata Gier Planszowych

  11. Ad. 9. Folko 15:48, Luty 3, 2012
    „Ten sam problem co świnek dotyczy krabów :-)”

    Kraby też są koszerne??? O.o
    :D

  12. Kraby są niekoszerne (czyli nieczyste).
    Każda istota wodna, która nie ma płetw albo łusek (…) będzie dla was obrzydliwością Kpł 11,10

  13. Miałem okazję grać w prototyp w Monsoon Cafe.

  14. Sądząc po zdjęciach w drugim i trzecim rzędzie od góry, Rancho test koszerności przeszło

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*