Home | Wiadomości | Aktualności | SHOW BUSINESS dla opornych – cz. 2

SHOW BUSINESS dla opornych – cz. 2
Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Z przyjemnością informujemy, że mamy pierwszego laureata Show Business’owego konkursu, który ogłosiliśmy na łamach GF 02.08.2010 tutaj . W konkursie dotyczącym nowej polskiej gry „Show Business” Grzegorza Majewskiego (premiery SPIEL 2010 w Essen), przedstawiliśmy grupę „The Balletproof Jackets – jeden z pięciu zespołów muzycznych, którym w grze zarządzać będzie jeden z graczy. Pytaliśmy czy domyślacie się, na których istniejących w rzeczywistości artystach światowych wzorują się członkowie tej grupy. Otrzymaliśmy kilkadziesiąt odpowiedzi, z których większość była … poprawna !. Okazuje się, że fani planszówek są także fanami muzyki, co nas ogromnie cieszy.

Prawidłowe odpowiedzi na zadane pytanie to:

Idolką SELMY GUDRUN.TIR jest BJORK, MAX GUHL uwielbia KEITH’a FLYNT’a z zespołu Prodigy, a EDGAR LEEUWENHOEK nie wyobraża sobie muzyki bez U2 i jego charyzmatycznego gitarzysty THE EDGE’a.

Los w naszym konkursie uśmiechnął się do Wojtka Kurpiela, który otrzyma od nas egzemplarz Show Business’u w październiku (gra będzie gotowa dopiero przed targami w Essen). Szczęśliwcowi gratulujemy, a wszystkich pozostałych uczestników konkursu, którym tym razem się nie udało i wszystkich którzy nawet nie spróbowali szczęścia w naszej zabawie zapraszamy do  ……… następnego konkursu, który ogłaszamy na końcu tego artykułu. Ale przedtem kolejne opowieści o samej grze.

Plansza gry

Plansza „Show Business’u”, którą dzisiaj prezentujemy odwołuje się do trzech głównych wątków życia każdego muzyka:

  • Popularności – reprezentowanej przez pocztówkę reklamówkę cotygodniowej listy przebojów „Top 10” radia IDORA 101 FM;
  • Tras koncertowych – reprezentowanych przez drogowy atlas Europy;
  • Muzyki – zobrazowanej przez klawiaturę pianina u dołu planszy.

Każdy debiutujący w „Show Business’ie” gracz-manager zespołu muzycznego, zanim przystąpi do gry, powinien przyswoić sobie minimum poniższej wiedzy, aby skutecznie konkurować o pieniądze i sławę z innymi :-)

Popularność

Popularność – Popularność to sens istnienia artysty, a nawet jego być albo nie być. Popularność w Show Business’ie osiąga się bądź poprzez sukcesy na listach przebojów (czytaj: talent i dobre układy w branży a czasem na odwrót), bądź poprzez umiejętne kreowanie wokół siebie skandali (czytaj: udana współpraca z Paparazzi’mi). Media w dzisiejszych czasach są nośnikiem, który bezlitośnie kreuje bądź unicestwia artystyczne byty i zapewne nie prędko się to zmieni. Który przeciętny Polak wiedziałby kim jest Nergal, gdyby nie był on partnerem Dody ? Ta ostatnia wydaje się być mistrzynią w kreowaniu swojego wizerunku w mediach na wszelkie możliwe sposoby. Nie dziwi zatem fakt, że jej popularność udzieliła się mimochodem także jej partnerowi, skądinąd zdolnemu ale bardzo niszowemu muzykowi.

W „Show Business’ie” zespoły muzyczne zarządzane przez graczy nagrywają w studiach nagraniowych swoje piosenki, które później gracze-managerowie muszą jak najskuteczniej wypromować w mediach, tak aby to właśnie piosenka ich zespołu, a nie zespołu konkurencji była tą jedną jedyną odnotowywaną na pierwszym miejscu listy przebojów radia „IDORA” w kolejnych notowaniach. Sukces na liście ma bezpośrednie przełożenie na popularność zespołu czyli punkty zwycięstwa i pieniądze. Im zespół częściej punktuje na szczycie listy przebojów, tym krótsza i łatwiejsza droga do zwycięstwa, ogromnych pieniędzy i naprawdę dużej sławy.

Cóż jednak ma zrobić manager, którego zespół  okazuje się nie wystarczająco utalentowany, a i sam manager nie ma odpowiednich układów w branży, by wywindować piosenki grupy na szczyt popularności ? Wtedy zawsze można pokusić się o zyskanie kilku procent popularności poprzez wykreowanie kontrolowanego skandalu wokół swojej grupy z pomocą zdolnego Paparazzi’ego. Zgodnie z zasadą, że nie ważne co mówią, ważne by nie przekręcali nazwisk. Ale uwaga: skandale w Show Business’ie są tylko dla krótkodystansowców. Chcąc utrzymać się na dłużej w świadomości odbiorców trzeba prędzej czy później jednak pokazać sztukę. Ale o tym w następnym odcinku J.

Trasy koncertowe

Trasy koncertowe – Jeden z szanowanych muzyków sceny jazzowej w Polsce powiedział kiedyś, że muzyk, to „zawodowy kierowca z własnym repertuarem”. Było to powiedziane oczywiście w kontekście polskiego artysty i polskich warunków drogowych, tym niemniej wszyscy artyści to podróżnicy, a różnią się tylko wykorzystywanym środkiem lokomocji. W grze „Show Business” podróże po całej Europie dają artystom nie tylko możliwość bezpośredniego kontaktu z fankami i fanami, ale przede wszystkim godziwe i natychmiastowe pieniądze z koncertów. Wszystko to pod warunkiem, że gracz-manager potrafi efektywnie zarządzać trasami koncertowymi i przy minimalnym nakładzie kosztów i optymalizacji czasu podróży potrafi zorganizować maksymalnie lukratywne koncerty.

Trzeba ponadto wiedzieć, że nie każdy koncert, który przyniesie zespołowi godziwe pieniądze, przełoży się na wzrost jego popularności. Wiadomo, chałtury (czytaj: imprezy zamknięte dla firm), dają zazwyczaj bardzo dobre pieniądze, ale mało który ambitny artysta się do nich przyznaje. Popularność koncertową powiększającą punkty zwycięstwa w „Show Business’ie” zespół zdobywa tylko wtedy, gdy gra na imprezach, odpowiadających klimatem preferencjom jego muzyków. W pozostałych przypadkach zespół może liczyć jedynie na pieniądze, ale popularności już nie zdobędzie. Dlaczego ? Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, gdy death metalowy zespół Nergala trafia przez przypadek na festiwal pieśni religijnej :-D

Muzyka

Muzyka – Może być spoiwem zespołu lub jego największą kością niezgody. W „Show Business’ie” występuje 50 muzyków reprezentowanych przez karty muzyka. Każdy muzyk ma inne preferencje muzyczne i upodobania, co reprezentowane jest przez kolor karty muzyka. Karta jest dwustronna i dwukolorowa, a określony kolor oznacza styl muzyczny, w jakim muzyk gra, gdy karta odwrócona jest tym kolorem do góry. Poprzez odwrócenie karty na drugą stronę można namówić artystę, aby zaczął grać w drugim preferowanym przez siebie stylu. Zespół, w którym karty muzyków są w identycznym kolorze to stabilny dobrze rozumiejący się skład, ale mało odporny na dynamiczne zmiany na rynku muzycznym (np. zmiany trendów muzycznych). Jeśli natomiast w zespole grają muzycy w różnych stylach (o różnych kolorach kart), to zespół jest bardziej uniwersalny na rynku (mniej uzależniony od trendów muzycznych), ale muzycy są też bardziej podatni na wewnętrzne kłótnie o to w jakim kierunku artystycznym podążać. W skrajnych przypadkach może to doprowadzić do rozpadu zespołu. Gracz-manager musi umieć te dwie przeciwności dobrze wyważyć. Może on swobodnie decydować o kierunku rozwoju artystycznego zespołu poprzez przekwalifikowywanie swoich obecnych muzyków na inny styl w dowolnym momencie gry (wystarczy odwrócić kartę na drugą stronę), a także poprzez dobieranie odpowiednich muzyków pod swoją wizję. Ważne jest to, aby zespół zdobywał sławę i pieniądze oraz by się nie pokłócił i w konsekwencji nie rozpadł. Bez zespołu bowiem manager niewiele będzie mógł zdziałać.

Konkurs

Tyle w dzisiejszym odcinku, a teraz czas na drugi konkurs. Panie i Panowie przed Wami druga gwiazda „Show Business’u” – tym razem zespół rockowy „Stool Job !!! Dwaj niegrzeczni chłopcy i równie łobuzerska dziewczyna w składzie:

GYÖNGYHAJÚ LÁNY– wokal, gitara

ROB S. PIERRE – bas

ED WARD – bębny

Zwróćcie uwagę, że wszyscy członkowie grupy grają w jednym stylu. Wszystkie 3 karty są odwrócone czerwoną stroną do góry, co w grze oznacza, że wszyscy muzycy grają aktualnie rocka. Kolor tła na lewo od postaci muzyka oznacza styl, w którym muzyk może grać, jeśli jego kartę odwróci się na drugą stronę (niebieski – jazz, żółty – pop, szary – muzyka o czarnych korzeniach). Gdyby odwrócić karty wszystkich ww. muzyków na drugą stronę, to mielibyśmy różnorodny stylistycznie zespół grający mieszankę muzyki czarnej, jazzu i popu, którego członkowie z dużym prawdopodobieństwem prędzej czy później się pokłócą o to co grać. Trzeba jednak przyznać, że dobry gracz-manager i z takiego składu potrafi wyciągnąć sławę i fortunę. Szczególnie jeśli wspiera się dostępnymi na rynku profesjonalistami branżowymi, ale o tym w następnym odcinku.

Pytanie

Pytanie konkursowe jest podobne do poprzedniej, sierpniowej edycji: Które z istniejących gwiazd światowej sceny muzycznej stanowią inspirację dla członków zespołu „Stool Job” ?

Na Wasze e-mailowe odpowiedzi czekamy do dnia 30.09.2010 pod adresem showbusiness [małpa] sinonis.pl według następującego schematu:

GYÖNGYHAJÚ LÁNY – imię i nazwisko lub używany pseudonim znanej gwiazdy

ROB S. PIERRE – imię i nazwisko lub używany pseudonim znanej gwiazdy

ED WARD – imię i nazwisko lub używany pseudonim znanej gwiazdy

Ogłoszenie zwycięzcy, który (która) otrzyma od nas egzemplarz „Show Business’u” nastąpi dnia 01.10.2010 na łamach GF w ostatnim już przed Essen trzecim artykule. Zapraszamy do zabawy i życzymy powodzenia !

Więcej o grze w serwisie BGG tutaj: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/69232/show-business

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings