Home | Wiadomości | Aktualności | Nowe szaty króla – BoardGameGeek zmienia wygląd

Nowe szaty króla – BoardGameGeek zmienia wygląd
Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę

Dzień w którym BGG – największy i najpopularniejszy serwis traktujący o planszówkach zmieni swój wygląd zbliża się wielkimi krokami. Trwają intensywne testy nowego wyglądu, do których zgłosiłem się jakiś czas temu. Sporo rzeczy wymaga jeszcze poprawy, ale strona jest praktycznie w pełni funkcjonalna. Po parunastu minutach przyzwyczaiłem się do nowego wyglądu i muszę przyznać, że jest całkiem wygodny. W rozwinięciu parę screenów żebyście też już mogli się przyzwyczaić do nowego wyglądu. 

16 komentarzy

  1. Avatar

    Wygląda całkiem ciekawie, choć obecny kompaktowy wygląd ma swoje zalety.

    Szkoda, że zmieniają logo.

  2. Avatar

    Aaa… dlaczego nie zatrudnią jakiegoś w miarę ogarniętego webdesignera i speca od prezentacji kontentu.
    Zmiany owszem są ale wcale wiele lepiej nie jest…

  3. Avatar

    Przyznaj się yosz, że ten post to tylko pretekst żeby móc się pochwalić, że dobiłeś do setki zgromadzonych microbadgów ;)

  4. Avatar

    Nie ma się czym chwalić – ponad 30 konkursów i nic nie wygrałem :D

  5. Draco

    Czy nie powinno być Top 100 w podpisie drugiego zdjęcia? Jak patrzę na to zdjęcie, to zastanawiam się, po co zrobili informacje o poszczególnych grach takie wysokie. Teraz jest to lepiej rozwiązane, bo widać na raz więcej gier.

  6. Avatar

    zgadzam się z Palladinusem, nie będzie mi łatwo się przyzwyczaić.
    Ale mam nadzieję, że uda się jeszcze całość SKOMPAKATOWAĆ (polubię chyba ten termin) i bedzie lepiej

    :)

  7. Avatar

    Wygląd jak wygląd – do wszystkiego idzie się przyzwyczaić. Logo szkoda – nie to, że poprzednie było jakieś nadzwyczajne, po prostu nowe jest beznadziejne. Ale to wszystko mało istotne – grunt, żeby profile użytkowników (kolekcje, rozgrywki, galerie itd) na tej zmianie nie ucierpiały…

  8. Avatar

    @draco: podpis jest top 10 bo tyle teraz się mieści na stronie zamiast 25….

    Aż muszę obejrzeć geeklisty bo to może utrudnić mathandel :P

  9. Avatar

    Geeklisty są ok – 25 pozycji ;)

  10. Avatar

    Może jestem dziwakiem (sądząc z Waszych komentarzy), ale mi się nowy wygląd podoba.

    Inna sprawa,że jako kompulsywny spisywacz i księgowy wolałem, żeby popracowali nad innymi aspektami (rejestrowanie gier, porządki w systematyce klasyfikacji gier/wersji, itp).

  11. FortArt

    Ładniej, choć strona główna słabo czytelna.
    Generalnie na plus, najbardziej strona gry, która sporo zyskała.
    Marnie z rankingiem gier i kolekcją. Obrazki nadal małe, informacje słabo upakowane, główne co widać to białe puste pole. Kolekcję można było zawsze po swojemu poukładać, więc pół biedy, ale rankingi nie.

  12. Avatar

    Obecna BGG to chyba jedna z najbrzydszych stron jakie znam. Wygląda jak połączenie stron z początków internetu, domorosłej grafiki oraz całego współczesnego dobrodziejstwa w postaci apletów, skryptów, forów, itd.. Jeden wielki chaos, wszystko jest na wierzchu, bez głębszej logicznej struktury. Znalezienie jakiegoś konkretnego narzędzia wymaga kilku losowych kliknięć w różne linki. Tylko przyzwyczajenie pozwala mi z tego korzystać, a szczerze powiedziawszy zwykle gier szukam na BGG poprzez google.

    Szczerzę liczyłem na nową stronę, ale powyższe obrazki nie nastrajają mnie pozytywnie. Logo jest nieporozumieniem. Naczelna strona fanów funduje sobie logo jak z paczki chrupek kukurydzianych. Czemu się potem dziwić, że ogół sądzi, że gry planszowe to zabawki dla dzieci.

    Lista prezentująca kolekcję, zamiast grzecznej tabelki, bezsensownie marnuje miejsce – przewijanie jej będzie trwało wieki. Już teraz to bywa męczące przy przeglądaniu tytułów na 10 podstronach. Boję się…

  13. Avatar

    Niestety nowy layout wygląda jak robiony 10 lat temu przez zakładowego informatyka.
    Ale – nie da rady zrobić strony gorzej wyglądającej i mniej przyjaznej dla użytkownika niż obecny BGG, więc może te zmiany coś poprawią.

    Ewidentnie powinni zatrudnić grafika ale też speca od interfejsów i organizacji informacji.

    Logo – dobija.

  14. Avatar

    Niestety nowy wygląd jest koszmarny i (o zgrozo!) gorszy nic obecny. Przypomina kiepskie strony, które projektowane były 10 lat temu – tutaj nic nie przyciąga uwagi, wręcz odstrasza.

    Nie wiem dlaczego nie wynajęli bardziej profesjonalnego grafika i webdesignera? Czy zapisy są już skończone, a może jest jeszcze szansa na zgłoszenie się do realizacji grafiki?:P

  15. Ja_n

    Jak zwykle gdy jakaś strona www zmienia wygląd, natychmiast pojawia się gromada specjalistów, którzy nowy wygląd mieszają z błotem i uważają za straszliwą fuszerkę. Mi się nowy wygląd całkiem podoba, nawet nowe logo jest ok, stare było głupawe po prostu. Najważniejsze, że strona tytułowa nie przytłacza tak mrowiem tekstu i zawiera jakieś elementy zachęcające do kliknięcia dla osób, które tam przypadkowo zbłądzą/wejdą pierwszy raz.

  16. Avatar

    Mi się nowy wygląd podoba. Bardzo sobie cenię na strona przejrzystość i intuicyjność. Jak do tego jest w miarę ładnie (ale bez fajerwerków), to już idealnie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
wordpress_test_cookie

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings