Home / Targi w Essen / Essen 2010 / Show Business dla opornych – cz. 1

Show Business dla opornych – cz. 1

Premiera nowej polskiej gry „Show Business” Grzegorza Majewskiego na Essen 2010 zbliża się wielkimi krokami, prace nad oprawą graficzną gry trwają w najlepsze, a my proponujemy czytelnikom GF wspólną zabawę w 3 odsłonach. Do Essen, raz w miesiącu, publikować będziemy artykuł przybliżający kolejne elementy gry, fabułę oraz grafiki. Każdy artykuł kończyć się będzie konkursem, w którym do wygrania przeznaczymy jeden egzemplarz gry, rozlosowany wśród autorów prawidłowych odpowiedzi na zadane pytanie konkursowe. Życzymy powodzenia !

Show Business to gra dla 2 do 5 osób, w której gracze wcielają się w managerów zespołów muzycznych i których zadaniem jest wywindować w ciągu umownego roku kalendarzowego popularność swojej grupy lepiej niż zrobią to konkurenci.

Na początku gry, każdemu z managerów zostaje przydzielone trio muzyków debiutantów, którzy rozpoczynają karierę, reprezentując jeden z 5 stylów muzycznych: rock, pop, black (muzyka czarna, np.: hip-hop, soul, r&b), jazz oraz club (taneczna muzyka klubowa). Manager w trakcie gry może swobodnie wymieniać swoich muzyków na innych, powiększać lub zmniejszać skład, a nawet całkowicie zmienić styl muzyczny swojej grupy, jeśli okaże się, że to co obecnie zespół gra nie pasuje do tego co aktualnie jest modne i popularne na rynku.

Najważniejsze bowiem dla każdego prawdziwego managera są sława i pieniądze i tylko one zapewniają zwycięstwo. Manager musi jednak działać rozważnie, gdyż jeśli przesadzi w dążeniu do celu za wszelką cenę i zmusi zespół do grania „pod publiczkę”, wbrew naturalnym preferencjom jego członków, to muzycy szybko się pokłócą, grupa się rozpadnie i trzeba będzie szukać nowej załogi. Alternatywną drogą jest kariera „pod prąd”, tj. konsekwentne granie swojej muzyki i jej umiejętna promocja w rozgłośniach radiowych, w taki sposób, aby nawet przy niesprzyjającym trendzie, piosenki zespołu okupowały czołowe miejsca listy przebojów. Nie każdego managera stać jednak na taką odwagę, a na pewno mało który potrafi to zrobić skutecznie. A jak jest w Twoim przypadku ? Którą drogę wybierzesz ? Ten i inne dylematy musi rozwiązać skuteczny manager w Show Businessie.

Wszyscy muzycy w grze to postaci fikcyjne, które jednak wzorują się pod względem wyglądu, umiejętności i zamiłowań na znanych gwiazdach z szeroko pojętej sceny światowej muzyki rozrywkowej. Panie i Panowie, pora na przedstawienie pierwszego składu. Przed Wami zespół THE BALLETPROOF JACKETS – międzynarodowe trio grające ekstremalne gatunki tanecznej muzyki klubowej – prawdziwe zwierzęta sceniczne w składzie:

Max Guhl - bębny

Selma Gudrun.Tir - wokal, klawisze

Edgar Leeuwenhoek - bas

A teraz czas na pytanie konkursowe: Na których ze znanych na świecie artystach wzorują się poszczególni członkowie grupy THE BALLETPROOF JACKETS. Odpowiedzi prosimy nadsyłać mailem na adres showbusiness@sinonis.pl do 31.08.2010, według poniższego przykładu.

SELMA GUDRUN.TIR – IMIĘ I NAZWISKO LUB UŻYWANY PSEUDONIM ZNANEJ GWIAZDY

EDGAR LEEUWENHOEK – IMIĘ I NAZWISKO LUB UŻYWANY PSEUDONIM ZNANEJ GWIAZDY

MAX GUHL – IMIĘ I NAZWISKO LUB UŻYWANY PSEUDONIM ZNANEJ GWIAZDY

Wśród autorów prawidłowych odpowiedzi na wszystkie trzy pytania rozlosujemy jeden egzemplarz Show Businessu. Ogłoszenie zwycięzcy nastąpi w następnym wrześniowym artykule, ale dostawa nagrody dopiero tuż przed Essen. Powodzenia i do zobaczenia we wrześniowym artykule !

P.S. Więcej na temat gry na BGG tutaj

3 komentarze

  1. No ładnie, kurde… Mialem praktycznie indentyczny pomysl na gre. Tyle ze bardziej rockową niż popową. Czy jak cokolwiek pomysle to już ktos to zrealizował? Przekleństwo jakies czy cos… :-)

  2. Nie myśl, tylko od razu rób gry.

  3. Ale mnie nabrałeś. Nie wiedziałem, że to gra o zwierzętach :0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

sklep z grami planszowymi planszomania.pl
x

Check Also

Kupcy i Korsarze

Są gry, które już od pierwszego wejrzenia przykuwają uwagę. Patrzymy na okładkę, czytamy tytuł i od razu krew żywiej krąży nam w żyłach, a w głowie pojawia się świdrująca myśl: „Muszę to mieć!”. Temat. Tak, temat to jest to, co może dobrze sprzedać grę. „Kupcy i Korsarze? Gra o piratach? Muszę to mieć!”. No co? Nie mam racji? Jest tak, prawda? Nie tam jakieś „Die Burgen von Burgund” albo inne „Im Jahr des Drachen”. No chyba, że kogoś ekscytuje brzmienie języka Goethego… KUPCY I KORSARZE! Ha! Czarna piracka bandera, bitwy morskie, przygody, skrzeczące papugi…Tak, budzi się w nas wszystkich mały chłopiec (pewnie nawet w dziewczynkach). Czy aby ten chłopiec się nie zawiedzie?   Udostępnij: Facebook Twitter LinkedIn More

Share via
Copy link
Powered by Social Snap