Home | Wiadomości | Aktualności | Wyniki Konkursu Rocznicowego GF – Bard

Wyniki Konkursu Rocznicowego GF – Bard

Dziękuję wszystkim uczestnikom konkursu za udział i wyjątkowe zaangażowanie. Zadania okazały się nie tak proste, a pomysłowość odpowiedzi nadzwyczajna.

Zacznę od końca. Carcassonne wprowadza magiczne portale w dodatku Księżniczka i smok. Na 6 kaflach umieszczono te ciekawe lokacje pozwalające na teleportowanie się do niezajętej lokacji na dowolnym innym kaflu. Interesujące jest to, że – póki co – w żadnym innym dodatku nie wykorzystano magicznych portali. Zatem odpowiedź, nieco podchwytliwa, to 0.

Karczmy zaczęły swą karierę od dodatku Karczmy i katedry. Podwajają one punkty za drogi, ale tylko te ukończone. Tu mamy nieco więcej szczęścia, bo prócz oryginalnych 6 kafli z karczmami pojawiają się one w dodatku Rzeka II oraz na dwóch kaflach z Zamków, mostów i bazarów. Poprawna odpowiedź to 3.

Wiele osób – jak się domyślam, pomyliło sobie karczmy z małymi domkami ozdabiającymi niektóre kafle. Stąd wiele niepoprawnych prób.

Łącznie 3 pkty za to nieproste pytanie. Ale nieco ponad 40% uczestników prawidłowo wyłuskało te informacje.

W razie potrzeby polecam kapitalną publikację Complete Annotated Rules https://www.boardgamegeek.com/filepage/87531/carcassonne-standard-complete-annotated-rules, która jest niesamowitym kompendium wiedzy nt. Carcassonne.

Drugie pytanie to pełen niepewności plebiscyt popularności gier wydawnictwa Bard. Czy głosować na gry, które sam doceniam i lubię? Czy próbować trafić w głos ludu? Ale przecież w konkursie biorą udział głównie doświadczeni planszomaniacy!

Domyślam się, że tego typu emocje targały uczestnikami…

Wskazano 21 tytułów. To chyba dobrze świadczy o wydawcy, że aż tyle gier uznano za warte wyróżnienia w Top5. Zdecydowanie wygrało Carcassonne – ponad połowa uczestników typowała tej grze 1. miejsce. Dalsze pozycje zajęły: Zimna wojna, Dominion, Terra Mystica i List miłosny. Wskazanie gry dawało 1 pkt. Trafienie także kolejności to 3 pkty. Dwie osoby poprawnie wytypowały czołową piątkę, ale… zupełnie nie trafiły z kolejnością. Najlepsze wyniki to 12 pktów – pierwsza czwórka w poprawnej kolejności i tylko ostatnie miejsce bardziej oryginalne.

Ciekawostką dla mnie było wskazanie gry, która jeszcze się nie ukazała (!) – Rosyjskie koleje.

Być może najwięcej emocji budzi pierwsze zadanie. Układanie tytułów gier z określonego zestawu liter… Ile można znaleźć takich tytułów?

Niektórzy potraktowali to zadanie lekko – stąd niepoprawne propozycje wykorzystujące litery spoza zestawu – ot, choćby Bora Bora czy Awans ;). Inni ograniczyli się do kilku dość oczywistych propozycji: Android, Warcaby czy War. Jednak niektórzy poświęcili sporo rodzinnego czasu, by osiągnąć – jak się okazuje – miażdżący wynik. 117 poprawnych tytułów! Niesamowite! I to w większości z linkami do profili tych gier na BGG.

Wobec tak dużej rozpiętości możliwych wyników (ponad 100 pktów w pytaniu 1., do 15 pktów w pytaniu 2. i tylko 3 pkty w pytaniu 1.) uznałem, że cztery najlepsze wyniki z pytania 1. oraz po 3 najlepsze wyniki z pytań 2. i 3. (w razie remisu decydowała suma punktów) wezmą udział w losowaniu.

Oto zapracowani szczęściarze:

  • Tomasz Borowczyk1989: Jesień Narodów
  • Łukasz LudwiczakRosyjskie koleje
  • Tomasz ŻukowskiCarcassonne – Owce i Wzgórza
  • Tomasz BalaCarcassonne – Owce i Wzgórza
  • Mateusz Kalinowski – Carcassonne – Owce i Wzgórza

Raz jeszcze dziękuję Wydawnictwu Bard za ufundowanie nagród!

Miło mi, że dzięki takiej formule blisko 90% uczestników osiągnęło minimalny pułap 10 pktów i weźmie udział w losowaniu nagrody głównej i kuponów rabatowych!

Powodzenia w kolejnych jubileuszowych konkursach!

 

4 komentarze

  1. nawet jakbym chciał, to nie wyłuskałbym z BGG 117 gier :D
    gratulacje dla laureatów i dla organizatora!

  2. Dałbyś, dałbyś. Wystarczy generator anagramów i trochę zacięcia w wyszukiwarce BGG. :)

  3. Rafal_Kruczek

    @Furan Generator anagramów (w posatci tabliczek ze Scrabble) i zacięcię dało mi listę 25 gier.
    Ponadto wszystkich możliwych anagramów z podzbioru znaków „WYDAWNICTWOBARD” jest za duzy
    Suteczny algorytm jest inny.
    1. Zdobyć liste wszystkich gier.
    2. Zliczyć litery w ciągu „WYDAWNICTWOBARD” wzor= {„a”=2;”b”=1;”c”=1;”d”=2;”i”=1;”n”=1;”o”=1;’r’=1;”t”=1;”w”=3;”y”=1}
    3. w każdej nazwie
    3a) zliczyczć litery w nazwie
    3b) jesli jakiejs litery jest wiecej w nazwie odzucic nazwe i nie sprawdzac nastepnych liter
    3c) jesli wszystkie litery w nazwie wystepują nie wiecej razy niz we wzorze, Wypisz nazwe i „,”

    10 min kodowania, program powienien wykonac sie której niz minutę.
    Problemem jest tylko punkt 1. Jakos nie chcaiło mi sie „hackować” bazy BGG :) , a pewnie sposób jest prostszy.

    Czy ktoś mógby udostepnic zwycięska liste 117 gier?

    Lista byłaby dużo krótsza gdyby uznawać tylko polskie nazwy gier lub/i gry które ukazały się w Polsce.

    Zostały by pewnie tylko Warcaby i Tribond.

  4. Poza tym, że War nie powinna być dopuszczalna a zatem tym bardziej oczywista. Wszak to popularna Wojna, a wojny się nie da złożyć z konkursowych liter.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*