Home / Wiadomości / Zapowiedź / Zapowiedzi 2014 – cz. IX: Fabryka Gier Historycznych

Zapowiedzi 2014 – cz. IX: Fabryka Gier Historycznych

FabrykaGierHistorycznych Fabryka Gier Historycznych powstała dokładnie dwa lata temu. Tytułami takimi jak „Teomachia”, „Sigismundus Augustus” czy „Bohaterowie wyklęci” szybko wypracowała sobie uznanie na naszym rynku. Życzymy dalszego powodzenia w dostarczaniu graczom nowych dobrych gier, tym bardziej, że plany na bieżący rok są nader ambitne. A teraz oddaję już głos Michałowi Sieńko.

Michał Sieńko: Dziś obchodzimy drugą rocznicę założenia wydawnictwa. Po tych dwóch latach działalności zdobyliśmy wiele różnorodnego doświadczenia i nabraliśmy pewności, że to, co robimy, jest odbierane pozytywnie – nominacja do nagrody dla Zaawansowanej Gry Roku, wysokość sprzedaży, liczba projektów/ofert spływających do nas od zewnętrznych autorów i innych potencjalnych partnerów, oraz ogólne zainteresowanie naszymi grami w Polsce i za granicą są oznaką, że graczom podoba się to, co robimy. Dlatego nie zwalniamy tempa i w tym roku pokażemy, że poprzednie 2 lata nie były przypadkiem, tylko konsekwentnym realizowaniem naszego planu, celu i misji. Ten rok będzie jeszcze lepszy!

Pierwszym projektem będzie gra o roboczym tytule „Arka Noego”. Gracze będą musieli umieścić na statku zwierzątka – za ich liczbę i konkretne rodzaje otrzymają punkty. Dwiema najważniejszymi mechanikami w „Arce” są dobieranie żetonów zwierząt jednocześnie z innymi graczami, na czas, a także umiejscowienie zwierząt na statku. Gra jest przeznaczona dla 2-4 graczy od 6 roku życia. Będzie to zdecydowanie najprostszy produkt wśród dotychczasowych gier FGH, skierowany przede wszystkim, choć nie tylko, do młodszych graczy. Premiera na przełomie marcia i kwietnia.

Nadal kontynuujemy też naszą współpracę z Fundacją Niepodległości w zakresie wydawania gier związanych z historią Polski. W przyszłym roku dzięki tej współpracy na rynku pojawi się gra o roboczym tytule „Odwet”. W grze opowiemy historię przedstawicieli Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie szkolących się za granicą, ale walczących w kraju. Gra będzie miała charakter przygodowy. Średnio ciężki tytuł, z wieloma drogami do zwycięstwa. Zapowiada się naprawdę dobrze! Premiera na przełomie sierpnia i września.

Na deser chcielibyśmy również zapowiedzieć, że w tym roku pojawi się przynajmniej jeden tytuł, który nie będzie związany z historią. Będzie to początek naszej działalności w innych segmentach rynku – z pewnością można się spodziewać nowej marki, pod którą będziemy wydawać gry niehistoryczne. Obecnie na warsztacie mamy trzy projekty na bardzo zaawansowanym etapie. Pierwszy z nich to gra w realiach czystego fantasy. Nie będzie to jednak gra przygodowa, a oparta o kości gra w czasie rzeczywistym. Znajdziemy tam różnego rodzaju potwory, zaklęcia, bohaterów, no i oczywiście smoki. Tytuł będzie przeznaczony dla 2 do 4 graczy i będzie trwał ok. 45 min. Należy się spodziewać stosunkowo lekkiej i bardzo żywiołowej gry z elementami strategii.

Kolejny tytuł dla odmiany przeniesie nas w odległą przyszłość. Będzie to zdecydowanie najbardziej klimatyczna z naszych gier, w której opowiemy historię kontaktu ludzkości z obcą formą życia. Gra będzie pseudokooperacyjną przygodówką przesyconą najróżniejszymi nawiązaniami do klasyki gatunku. Fani Obcego czy Ślepowidzenia powinni być w pełni usatysfakcjonowani.

Ostatni tytuł to gra, która dla Adama jako wielkiego miłośnika gier cywilizacyjnych (zarówno w formie elektronicznej, jak i planszowej) jest swego rodzaju świętym graalem. Będzie to gra cywilizacyjna, która z jednej strony będzie nawiązywała do takich tytułów jak TTA czy zeszłoroczne Nations z drugiej mamy nadzieję, że wprowadzi powiew świeżości oferując graczom mechanizmy i rozwiązania nie występujących w innych tytułach cywilizacyjnych. O grze można by długo mówić, ale z racji tego, że prawdopodobnie ten projekt zostanie zrealizowany dopiero w przyszłym roku, kolejnych informacji możecie spodziewać się w późniejszym terminie.

Poza tymi tytułami planujemy jeszcze uruchomić jeden projekt na niemieckiej platformie crowdfundingowej Spieleschmiede, a także nieco zmodyfikować „Teomachię” – będziemy również intensywnie wspierać ten projekt. Wyniki zobaczycie w ciągu kilku miesięcy. I na koniec – na targi w Essen też planujemy małą niespodziankę, ale o tym jeszcze zdążymy wszystkich powiadomić!

3 komentarze

  1. KubaP

    Ależ zapowiedź! Już ostrzę sobie zęby na Wasze tytuły, pogratulować Panowie!

  2. Avatar

    A jakieś dodatek do SA? Podobno coś szykujecie?

  3. Avatar

    Jedno wielkie: łał!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*